Nu blir det kladdkaka!

Hej igen!

Nu har jag hunnit med mycket och det känns riktigt bra. Jag har gjort både samhällskunskapen, ätit , sovit och bakat kladdkaka. Var bara tvungen att baka för jag var så sugen att det inte var sant.  På fredag i skolan kommer det bli mycket fikande. På matten ska vi ha ju kul och alla ska ha med sig lite bakverk var jag och Anna ska ha med Daim kladdkaka.  Men jag kom på att jag inte hinner det i morgon efter som att dans dan har flyttats bak. Aa om du läser detta kan du smsa mig så kan vi se hur vi ska göra. Snart ska jag njuta av min kladd kaka det ska bli riktigt gott mums ;) haha!

Dagens outfit: Svarta leggins, svart långt linne, blå skjorta från Zara, lång bred svart halsduk, Thomas Sabo berlockarmband och vita pärlörhängen.

Mitt kladd kake recept (från arla och lite eget på hitt)

Ugntempratur: 175 grader

Ca 20 min

2 ägg

100g margarin

2 ½ dl socker

1 ½ dl mjöl

3 msk kakao

1 tsk vaniljsocker

1.       Smörj en form med kanter som man kan ta bort och sätt på ugnen.

2.       Blanda ihop alla ingredienser med en sked.

3.       Häll i smeten i formen.

4.       Och ställ in i ugnen men håll koll på det nog så att den inte blir fast för då blir den inte lika god den ska vara klening

5.       Strö lite florsocker över så att den blir extra fin.

Smaklig måltid!

Ne nu ska jag äta lite kladdkaka och kolla på tv.

Ses

evvis♥

'

 

 

Bild från google med sök ord kladdkaka:D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0