En kapitel ur min......! ;)

Kapitel 4

Visa saker är viktigare än andra!

Jag har nu tänkt göra en punkt lista på det viktigaste sakerna som är viktigt i livet enligt mig:

·         En familj

·         Vänskap

·         Kärlek

·         Göra något roligt som gör att man bryter av vardagen lite

·         Kläder

·         Mat

·         Tak över huvudet

·         Våga vara sig själv

·         Utbildning

·         Pengar

·         Något som får dig att bli extra glad

·         Uppleva något nytt

·         Möta någon ny

Det finns mängder av saker som man tycker är viktigt i livet. Det är liksom inte bara att man ska ha mat på bordet det kan vara saker som jag tycker är lika viktigt som kärlek, vänskap och familj. Det är ju det som gör att man får en glädje i livet och man blir lycklig av det också. Något som jag tycker också är viktigt som jag verkligen behöver för att få saker att rulla och så det är glädje. Att få göra saker som gör min glad och när jag har fått göra något som gör min glad så blir det automatiskt roligare att göra tråkiga saker för man inser att man inte kan göra roliga saker hela tiden för då skulle det bli tråkigt. Man behöver en variation mellan roligt och tråkigt och det är viktigt.

När jag kom på att jag tycker att pengar är viktigt så tror ni säkert att jag tror att pengar är jätte viktigt som det allt mer blir. Men det är faktiskt så jag tycker att pengar är viktigt att du kommer ingenstans utan pengar. Men du kan inte köpa allt för pengar. Det är viktigt att man tänker på. Tänk om det var så att man kunde köpa en vän för pengar det blir ju så falskt man kommer ju troligtvis inte att gilla varandra egenterligen utan man kommer ju bara vara men man kommer inte få glädjen och den riktiga vänskapen utan en falks vänskap. Jag vet att det är mängder av människor som tror att allt går att köpa för pengar men hur skulle det se ut egenterligen?? Det skulle ju hela världen bli falska alla skulle vara med en för att man hade pengar och att man fick pengar bara för att man skulle vara med en person alla skulle bli helt galna i pengar och det skulle ju kunna bli krig alla mot alla och hur skulle det kunna sluta egenterligen allt skulle ju gå under. Folk i världen blir nog allt mer att pengar är det viktigaste. Människan ändras väldigt lätt och snabbt på grund av alla media och webb sidor på nätet (nu låter det som att jag är emot allt media och internet men lättare sagt så älskar jag det men jag tror det är det som får människorna att få andra uppfattningar om saker.)

Jag skrev ju upp många mer saker som jag skulle kunna skriva så mycket om att det skulle kunna bli var sina kapitel eller en bok själva. Men när jag skrev dem så tänkte jag mer på vad jag blir glad och tycker om och behöver och sedan vad andra behöver då menar jag allt från fattiga till rika och billiga och dyra saker (vänskap och kärlek och familj kan inte vara så lätt att få och då kallar jag det dyrt och att alla inte har det som är så viktigt.)

Tänk på:

Att gör det som du tycker är viktigt för dig och gör en lista och tänk för dig själv. Det är även viktigt att du gör och utför och ser till att du får saker som är viktigt för dig och ge även bort av det viktiga om det är något som glädje kärlek visa att du vill dela med dig och att du tycker att det är viktigt. Och om du delar med så kan du vara säker på att när du söker något viktigt finns det säkert någon som kan dela med sig till dig och göra något viktigt för dig.

Om du delar med dig av saker så kan du vara nästan helt säkert att få saker tillbaka.

 

 

Ja detta är ett litet smak prov på det hemliga jag har sysslat med under ett par månader nu;)

 

hade skrivit ett annat inlägg men sen så uppdaterade jag mitt safari och Itunes så stängdes datorn av och jag hittar inte dokumentet så aa det fick bli detta istället .

 

kram

 

evvis<3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0