Det blir inte som man tänkt sig!

Hej!

Det känns som att det var 100 dagar sedan som jag bloggade senast. Man tänker hela tiden att nu ska jag blogga men sen blir det aldrig av och man glömmer bort det.  Ska försöka blogga när jag kan och i alla fall ett par inlägg i veckan nu när det är SOMMARLOV! Tänk att nästa sommar är mitt sista ”riktiga” sommarlov vist har man det på högskolan med men inte på samma sätt. Så det är dags att ta var på dem riktigt rejält nu :D

 

Denna vecka kan man beskriva med dessa ord: stan, mys, skola, ovärd, rolig, nya händelser, info möte, tröttsam , längtan , saknad och sommarlov!

Idag har jag varit en väldigt kort sväng i skolan och det var typ dit hej och sedan hej då och gå.  Efter skolan hängde jag med Rebecka och Anna och kollade på deras små syskons skolavslutning. Och sedan har jag slappat och ätit mat. Ikväll får jag se vad som händer men att det kommer bli en rolig kväll kan jag vara säker på.

 

Igår så var jag på introduktions dag på KSS inför mitt sommarjobb. Det var väldigt lång tråkigt och det var dåligt att man inte fick en rund tur som jag verkligen skulle behöva. Sedan efter det så åkte jag och Johanna bussen hem och sen så åkte jag med min mor och far till min bror skolavslutning där jag träffade Anna, Adam och sedan kom Filiph när allt var slut fattar inte hur han alltid lyckas att pricka så. Efter det så åkte jag hem och fikade och sen gick jag och mötte Anna en sväng.

 

Vissa är svåra att läsa av men vissa är så genomskinliga och man kan se hur ”fejkade” som de är. De vänner man vill ha är de som alltid finns där och som man har roligt ihop med.

 

En bild man får från första gången av en människa är den som dömer människan resten av tiden. Men med tiden kan en människa man tyckte om från början få en helt annan bild som inte alls är den människan från början och man börjar plötsligt undra vem denna nya människa är. Man får en bild som inte alls stämmer in mot vad hon/han var innan utan den har bara blivit helt annorlunda på två sekunder och man undrar då om människan gör det pga grupptryck eller om personen har något problem eller om det är något fel på en själv. Ett exempel är när en människa är snäll och gullig och jätte rolig men helt plötsligt så skiter den i en och gör sitt egna med sina egna och det känns nästa som att man glöms bort och allt man gör blir nästan lite fel och man börjar tycka att allt känns konstigt och man börjar backa tillbaka och tänka efter om det är ens egna fel eller om den personen inte var den personen man lärde känna från början. Varför ska det vara så att andra ändras hela tiden och går i kurvor och är den riktiga personen och ibland är den helt borta och nästan ”skiter” i en. Detta är något jag hört på många håll att de är så och jag själv har märkt det också under mina år som evve. Det är väldigt många man möte under livet som man inte förstår sig på efter ett tag.

 

Jag vill att alla ska veta att alla är vi olika och det är ganska tur det ;D

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0