Söndag

Nu låg man här i sängen igen. Ännu en dag har flugit iväg. Dagen har innehållet massor olika saker . Började med jobb sen hem och slappa och äta lite sen träffa Johanna och Anna. Sedan fot jag och Johanna vidare på mindre äventyr och sen så har vi slappar och ätit B&J och kollat på tv. Mycket mysigt.

Varför ska man behöva tänkta på framtiden när man bra är 17 år (snart 18)man har liksom hur många år kvar men ändå kommer kraven. Man får ständigt frågan om vad man ska göra och vad man har för framtids planer. Den är alltid lika upp stressande. Jag vet ju massor jag vill men kraven på de är ganska höga och kanske lite att ta vatten över huvudet som man brukar säga. Ni kanske märker att jag tar upp detta ganska ofta nu mer härpå bloggen men det är liksom ett ämne jag stöter på nästa exakt varje dag! Och jag svara alltid vet inte , måste man veta det? Men bag vet ju liksom att jag vill plugga,resa, flytta, jobba , skaffa familj och allt som det inne bär, vara lycklig och njuta. Men det är ju liksom bara allmänna saker inget direkt exakt svar som många vill ha. Jag får typ panik av detta för det känns så viktigt att man gör allt så perfekt och har sina mål och planer redan klara nu när man är liksom endast 17 år. Det är ganska stora krav tycker jag för helst ska man har sina mål och planer klara så tidigt som möjligt gärna när man är 15. Men allt kan ju förändras sp mycket på så sjukt kort tid tänker man inte på det liksom. Jag vill kunna känna när jag är pensionär att jag levt ett sjukt festligt liv och att jag gjort sånt jag trivs med och brinner för. Men vad skulle det va liksom??? Det är en av de stora gåtorna! Livet är ju så långt och 18 års betänkte tid räcker inte i alla fall inte för mig.

Evvis<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0