tankar

Hur lång ska en väntan behöva vara? Man tjatar om att det kommer när det kommer och när man minst anar det så händer det. Är det så verkligen? Man får ofta lära sig att inget kommer gratis eller som ett brev hem skickat på posten. Man ser runt om och känner hur kan de och inte jag? Detta är något som gäller mycket. Jag själv har kommit fram till att somliga har mer tur än andra. Själv är min tur på noll har verkligen inte tur med något i de flesta fallen. Jag hamnar ofta där jag egentligen inte vill hamna och nästan så att jag börjar undra om ödet är något. För att jag råkar ut för mycket jag har råkat ut för kan ju inte bara råka ske sådär bara utan någon mening måste det väl ändå ha. Men då kommer frågan vilken och varför?? Varje tanke man har leder ofta till ett obesvarligt svar som man får leta sig fram för att finna svaret på. Varför måste alla men,varför,vilken,vem,var,när,hur,kanske,vet inte finnas?? De krånglar bara till det. Man kan verkligen säga att livet är ett mysterium som ska lösas. Och som jag skrivit tidigare i bloggen livet är som ett pussel där man samlar ihop bitar till livet. Det viktigaste man behöver tänka på under resan/letandet är att glöm inte av att vara dig själv och ha roligt och le även om det finns motgångar och nedgångar det kommer ofta något ljusare tillslut.

 

 

 

en bild från Stockholm

 

 

Kramar

evve♥

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0