Min dag

Fy jag känner mig helt utpumpad orkar typ inget skulle helst bara vilja sova men det kommer inte bli så bra om jag hade lagt mig när jag hade velat lagt mig. Dagen startade med ingen sovmorgon för mig inte. När vi var fixade och klara for jag och min mor och far till badet där klubben skulle ha sin första stora tävling. Jag själv stod som vändnings kontrollant hela dagen. Jag fick även beröm för mina insattser i klubben och jag var nära på att börja gråta. Det kom så oväntat och jag gillar inte när ett helt rum med massor människor bara sitter tyst och lyssnar på när den före detta ordföranden i klubben står och nästan håller ett tal bara till mig och avslutats med en enorm applåd. Dessa ord jag fick gav en så sjukt mycket energi och det är inte förens då man verkligen fattar att det är mycket jobb och energi man lägger ner och har lagt ner och att det arbeta man gör betyder så mycket för en hel klubb. Jag trodde inte det jag gjorde betydde så mycket utan jag har mest gjort det för att jag har tyckt det varit roligt. Jag är inte en sådan som gråter åt sånt men asså det var så sjukt nära för jag blev så glad det kändes så stort. Detta är något jag kommer må bra över ett tag framåt och det får en att vilja kämpa ännu mera! Så ett tips till alla er hårt arbete lönar sig men kom ihåg att ha roligt på vägen! Dock när jag satt inne på badet och såg ut över barnen så fick det mig att förstå hur många barn jag har lärt simma jag har nästan haft alla barn i klubben det kanske är ca 10 st av de äldsta som jag inte haft typ i simskolan. Jag kände mig helt plötsligt inte som nybliven vuxen utan mer som en 30 åring. Blev nästan lite rädd! Men efter ett par timmar som funktionär fick jag äntligen mitt intyg på att jag är utbildad tävlingsfunktionär. Vilket betyder att jag kan ta tid och vara vändningskontrolland på olika simtävlingar. Lite häftigt tycker jag. Efter tävlingen åkte vi hem och jag var så äcklig så jag sprang in i duschen och där stod jag ett tag för det är ju så sjukt enormt skönt att duscha. Sedan nu ikväll har jag slappat och ätit super god tacos. Resten av kvällen ska jag slappa och tror jag snart ska gå och lägga mig faktiskt. 

 

Imorgon blir det skola och massor plugg efter det. 

 

Ha det så bra!'

 

evve

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0