Nu är snart påsken över

Tjolahopp

Hur har ni det? Själv har jag det bra det känns som man rullar fram snart efter all mat. Jag har haft fullt upp i helgen men det har varit roligt och mysigt. Igår blev det tre rätter på Smögenhavsbad. Vi åt en fisk buffé till förrätt och sedan kalv med gräddsås, potatis och en speciell gurka och sedan var det tårta till efterrätt. Såsen och potatisen till maten var grymt gott köttet smakade jag lite på bara jag kan inte äta små djur det går bara inte man blir typ illa mående och sen ser man lilla kalven framför sig det samma med lam och vilt. Efterrätten såg jätte smarrig ut men den innehöll hasselnöt och jag var propp mät så det fick bli en kopp med jätte gott te istället för att skippa kliande i munnen och hals. Sedan gick vi på smögen bryggan lite och sedan åkte vi till villavagnen för att se så allt var bra vi har bytt fönster under vintern så vi skulle se så det hållit. Sedan åkte vi hem och då gick jag ut och gick. Det är så skönt att ta på sig en skön outfit och musik i öronen och bara gå 5-6km och bara fundera och filosofera. Kvällen blev väldigt lugn.

Idag har min kusin konfirmerat sig. Det var lite långt tråkigt i kyrkan tur mobilen finns. Jag är inte jätte förtjust att vara i kyrkan och jag skulle inte vilja kalla mig troende heller tycker att det egentligen är lite fånigt. Därför att det känns så påhittat allt ihop! Jag har konfirmerat mig och är döpt i svenska kyrkan men det var väl mest för presenterna och träffa människor och inte för tron. Jag tror inte på någon gubbe som sitter uppe i himmelen med vitt skägg och som styr allt och kallar sig gud. Jag tycker som sagt att det känns som en påhittad historia som någon hittat på förr för att lura människor att få makt eller något. Men det är ju min åsikt och jag har inget emot folk som är religiösa men jag själv är inte troende jag har flera vänner som är troende och jag tycker verkligen inte illa om dem för det. Alla får vara som man vill och tro på vad man vill! Efter kyrkan så åkte vi hem till min faster och åt lite och pratade med lite släktingar och så. Nu sitter jag här i mina underbara randiga mjukisar och vill göra något men vet inte vad hade tänkt baka men jag är inte sugen på något sött och bröd orkar jag inte. Så det skippade jag får väl se vad jag gör om jag ens orkar röra rumpan från fåtöljen.

Ha det bra
Evve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0