Framtid

Vad ska man göra med den. Jag börjar få panik för att jag inte säkert vet vad jag vill. Ska jag plugga? Orkar jag det direkt? Vore det inte skönt att jobba lite? Eller varför inte resa? Jag hade och har väl fortfarande en liten dröm om att bli konditor men jag är inte säker. Det finns ju så mycket annat också. Vad vill jag göra med mitt liv. Jag vet att jag vill bygga på en karriär och sedan tillslut starta eget. Men inom vad och vart vet jag inte. Vart kan man ju bestämma längre fram med vad måste man snart få svar på. Ska man veta i 18 års ålder vad man vill bli verkligen är det normalt. Jag skulle helst vilja testa och upptäcka massor saker och sedan välja utifrån det jag gillade mest. Men så funkar det ju inte idag!! Jag vill ju liksom inte bo och leva på mamma och pappa hela livet. Jag vill ha mitt egna!!!!!! Jag är liksom vuxen och vill klara mig själv även om det är skönt att ha mamma och pappa nära. Jag får nog börja ta tag i det för om jag ska plugga måste jag söka om mindre än 150 dagar och om jag vill jobba måste jag kolla upp det. Det kanske är dags att vakna upp nu och börja titta framåt. Men jag tror att på ett eller annat sätt kommer jag nog komma på vad jag vill man kan ju inte räkna med att vägen är rak jämt utan den långa krokiga kan nog vara bättre.
Livet är inte alltid lätt vilket är bra!
/evve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0