Ordning och reda på mig och lätt för andra!

Detta var något mamma tipsade mig om och jag har faktiskt insett att det är väldigt bra. Du går i på socialsyrelsen och sedan klickar du på donationsregister och fyller i lite uppgifter och sedan väljer du om det är något du inte kan tänka dig att donera jag valde bort några som hjärta, hud och något mer. Och sen typ tre veckor senare så blir det registrerat och tänkt vad lätt för alla anhöriga sen om det skulle vara så att jag skulle bli hjärnskadad och man har fullt friska organ då vet de vad jag skulle ha godkänt att de skulle få ta från mig. Lite hemskt låter det men ändå väldigt bra. Jag mådde lite dåligt av detta först men sen insåg jag att det är bra. Sen om det är så att du inte vill donera något då är det bara att man kryssar i det och då får du din vilja igenom.

Bara ett tips som kan göra saker bättre och lättare. Lite deppigt jag vet och jag kan säga att jag har en liten klump i magen när jag skriver det här men man får ibland skippa sin rädsla och tänka på det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0