Tiden bara rinner iväg

Fy vad tiden bara flyger iväg och det känns som man inte ens har gjort något. Men jag har hunnit med mycket jag har: jobbat gånger tusen, träffat vänner, ätit glass, åkt buss till kungshamn och Hjo, kört bil, varit på kusten, åkt båt, badat lite här och där i mängder, ätit ett kilo färska havskräfter själv, solat, sovit, njutit av livet, ätit god mat, besökt nya ställen, fått lära mig nya saker, åkt ring bakom båten, funderat över livet och framtiden, betalt London resa och börjat planera den, boka in mig på sista biten av simlärarutbildningen och shoppat. Detta är en hel del skulle jag vilja säga men en sak jag fortfarande inte har gjort är att inse att studenten är tagen och att nu börjar livet. Jag har väl mer och mer börjat inse att något måste jag göra. Tror det blir till att läsa några fristående kurser i bland annat webbdesign och sen fortsätta lite med simningen i Skövde. Jag vet liksom inte vad jag vill bli mer än att jag vill jobba med människor och jag vill göra något för dem då man kan se framsteg. Alla säger hela tiden det skulle du passa som varför gör du inte det eller det eller de. Men jag känner att det är inget jag vill jobba med, många undrar varför jag inte blir lärare och jag känner att det är inget jag skulle vilja jobba med andra säger sjuksköterska men jag vill göra något annat. Jag vill göra något som ingen annan i släkten håller på med! Helst skulle jag vilja göra min helt egna grej frågan är bara vad? Kanske är det dags att börja testa och fundera över vad den grejen skulle kunna vara. Sedan har jag även blivit lite sugen på Polis yrket det finns ju så mycket inom det. Så jag kanske ska söka det till våren. Jag vet inte jag skulle vilja testa massor grejer och sedan välja men tyvärr verkar inte livet funka så! Men jag antar väl att jag kommer komma fram till något och livet kommer lösa sig det är skönt att ha en mamma som stöttar en till tusen och som får en att lugna ner sig hon sa senast idag att man kan inte göra mer än att försöka. 
 
Idag har jag varit ute med båten på dagen med familjen och några kompiasr efter det blev det dags för mig att dra mig hemmåt. Sen nu ikväll har jag lagat lite mat och tagit det lugnt.
 
imorgon blir det jobb hela dagen.
 
Ha det bra!
 
evve

Kommentarer
Postat av: Angie

Ahmen blogga snart dåååå!;)

2013-07-30 @ 19:39:36
URL: http://www.gelo.blogg.se



Postat av: Angie

Blogggaaaaa dååå!

2013-07-30 @ 22:19:30
URL: http://www.gelo.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0