regnet bara öser ner

Fy vilken rolig dag jag har haft idag! Det har säkert som ni vet öst ner regn hela dagen och det har varit hemskt under tiden då man hade simskolan och grupper där man behövdes mer på land än i vattnet. Tur det finns snygga gummistövlar hatar verkligen sådana där gröna fula man ska ha lite stajlade tycker jag. Haha vad dumt det där lät men skit samma. Efter jobbet slängde jag mig i bassängen och där var jag kvar ett bra tag och körde hopp tävling där badvakterna som inte hade en ända gäst i bassängen fick vara domare. Sen efter ett tag tröttnade jag och Erica och ville ha mer utmaning! Så vi bestämde oss för att ta med var sin torped (livräddar grej) och sedan simmade ut till lite längre än fyren i Hjo hamn och tillbaka och detta var för att vi skulle ta det nya märket som har kommit. Nämligen vattenprovet gul (ett simkunnighetsmärke som ska tas i öppet vatten) och vi är nu mera de första i Hjo som har tagit detta. Det var svinkallt men vi kände att det var inte värt att veta tempen innan utan bara simma! Sen när vi kom i land så frågade vi om tempen och det var endast 10 grader. Så blir vi sjuka imorgon vet vi vad det beror på. Men nu är märket taget och vi har simmat rakt ut i vättern i 10 grader kallt vatten och det häftigaste av allt är att vi är först i hela HJO att ta detta märke. Det är inte alla som har gjort det inte! Sen så blev det lite upptining i bassängen och det var så varmt och skönt så där fastnade vi ett bra tag tills Fanny kom och vi var tvunga att åka hemåt. Sen när jag kom hem blev det en varm dusch och slappning. Just nu ligger jag i soffan och känner mest av allt bara för att sova men ne det får jag inte utan jag ska en sväng till mormor och morfar och bli tjock av fika. 
 
Ni får ha det så bra!
 
evve
 
 
Vi är bäst och hela bassängen för oss själva!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0