Saker jag borde bli bättre på'

1.städa mitt rum- jag älskar verkligen att ha rent och fräsch runt mig men att städa rummet är ju så fruktansvärt tråkigt! Dammsuga går väl men damma det är ju svin tråkigt. Har seriöst funderat på att skaffa städ hjälp endast i mitt rum men jag vet inte om jag vågar släppa in någon okänd så tanken ströks. Sedan kanske det är bra att man får lära sig städa men jag tror om jag hade en egen lägenhet hade jag nog städat mer.

2. Inte tro att jag hinner med mer än vad jag gör ibland- jag är ibland tidsoptimist jag tror nästan alltid att jag hinner mer än vad jag gör. Det är ofta jag får för mig att göra mer än vad jag egentligen hinner. Dock fattar jag inte hur jag kan vara sådan för jag får panik om jag ser att jag är sen till något. Dock är jag extremt noga när det gäller viktiga saker och det är så skönt. Tiden går så fort!

3.Blanda tråkiga saker med roliga saker- jag är expert på att göra saker jag tycker är roligt först och snabbt och bra men så fort det kommer till sånt jag tycker är svårt och jobbigt och trist så skjuter jag gärna upp det. Det är nog ganska många som gör men så fort något jag inte gillar så tappar jag orken helt om det inte förstås är något som kan ge mig något utav att jag lider igenom det och gör det. Tänk hur många skoluppsatser man bara lidit igenom för att få ett betyg. Medans flera andra uppsatser har man gjort på en minut för att de har varit så roligt och skickat in i god tid! Jag borde antingen börja spara det roliga till sist eller så borde jag blanda tråkigt och roligt så de väger upp varandra.

4. Säga hur mycket jag tycker om människor som vänner och familj- jag är inte en sådan person som säger rakt ut vad jag känner om det inte är något som kränker eller något jag inte håller något som får mig att reagera. För om något får mig att reagera då är det svårt att få tyst på mig. Men som typ jag gillar dig det är något jag väldigt sällan säger eller typ jag älskar dig sådana saker säger jag sällan. Jag vet inte varför egentligen jag tror inte jag är en sådan person jag tror jag bara säger det när det verkligen känns rätt. Nu låter det som jag inte gillar mina vänner och familj men det gör jag verkligen och det vet dem för de har lärt känna mig och jag tror jag viasar på andra sätt när jag gillar något som de har lärt sig. Men hur jag gör kan jag själv inte riktigt svara på.

5. Att säga nej- jag har väldigt svårt för att säga nej. Jag är så sjukt rädd för att såra någon vilket hör att jag slingrar mig ur på jätte konstiga sätt eller så säger jag ja när jag egentligen vill säga nej. Jag vill inte göra någon ledsen och jag tror jag har ett konstigt beroende som gör att jag hela tiden ska få alla glada och må bra och jag vill alltid vara med på allt. Men jag tror jag själv skulle må bättre av att säga nej någon gång mer än vad jag idag gör. Det är inte så att jag mår dåligt över att jag inte säger nej men i längden kanske man kan göra det. Vad vet jag men jag tror att det kan bli ett beroende som gör att man tänker mer på andra än sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0