Första dagen på högskolan

Måste faktiskt erkänna att jag var lite nervös imorses när jag skulle iväg. Jag viste inte alls hur det såg ut inne även om jag bott i Skövde hela mitt liv. Jag viste inte vilka som skulle gå i min klass eller något. Sen när det berättade att på varje plats har det varit tre sökande så alltså på min plats blev det 3 som inte fick chansen att plugga. Då började jag direkt fundera hur fan (rent ut sagt) kunde jag komma in? Jag har absolut inte bra betyg och jag menar det verkligen jag skriver inte så bara för att det ska låta bra och att jag ska låta som en tjej med dåligt självkänsla. Jag har liksom mest g och vg och ett enstaka MVG liksom. Och jag har aldrig gjort högskoleprovet. Jag måste ha haft rena turen eller något. Men jag är sjukt glad för att jag kom in!!!

Informationen idag var mest som flera timmar korvstoppning! Men det jag kommer ihåg verkade sjukt intressant och det verkar verkligen passa mig. Det som kanske inte passade mig lika bra är att det är extremt mycket på distans(självstudier). Men det ser jag mer som en utmaning och en erfarenhet. Jag tror jag verkligen kommer få chansen att lära känna nya sidor hos mig och växa som människa. Fy vad den meningen inte lät som mig! Fy blev nästan lite rädd för mig själv. Men nu blir det mycket plugg i två år läser 4 kurser per termin vilket kommer motsvara 30hp. Det är rätt korta kurser med de är mellan 4-5 veckor bara med ofta tre examinationer. Men det kan det nog vara värt det! Fick även idag en extra syn på yrket och det är att man kan bli entreprenör utan att starta eget och det fick mig att fastna direkt. Jag vet ni tycker säkert det låter konstigt men tro mig det går. Men sammanfattningsvis då trotts min nervösa morgon gick dagen bra och utbildningen verkar grym. Jag är även yngst i klassen vilket kändes både bra och dåligt. Men det blir nog grymt!

Det var väl allt jag hade att säga!

Godnatt
Evve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0