Varför ska det...

Vara så svårt att packa lite? Jag har alltid problem med vad man ska ha med sig och även om det bara är en natt packar jag ner saker för en vecka typ. Det roliga är att två tredjedelar är ju bara onödigt för man använder det inte. Typ 5 om byten med kläder och massor smycken och skit. Hur tänker man eller tänker man alls? Typ på somrarna när jag åker till kusten har jag typ alltid två väskor med mig och släpar på men ändå använder jag typ bara en fjärde del av allt. 
Men det jobbigaste av allt måste nog vara att packa upp allt sen när man kommer hem. Det är ofta väskan får stå i typ två dagar upp till en vecka. Haha jag måste nog vara sjukt lat! 

Detta var ju kanske värsta i-landsproblemet men eftersom jag just nu inte hade något annat viktigt att tänka på kom detta upp. Men egentligen tänk vad hemskt här ligger jag i min säng och tänker på hur jag ska packa tänk typ i Afrika där håller just nu tusentals barn på och kämpar för livet för att kunna överleva dagen. Och mat som jag bara kan gå till kylskåpet och ta eller ta bilen till Ica kanske de får göra mycket för men ändå kommer de inte upp i de mängderna jag äter. Det är helt sjukt! Jag tror inte att jag som svensk ens kan förstå hur hemskt de lever och hur de få kämpa. Nu när man tänker på detta vill man ju typ bara resa ner till dem och ge dem massor mat och kärlek. Men ändå gör man det inte? Detta kanske skulle bli en punkt på listan att göra innan jag dör. En sak är då säker att man kan dö glad för att man har förmodligen gjort flera barn och familjer glada. Och ett leende från flera andra kan inte göra annat än att man själv blir glad. 

Så glöm inte att le! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0