Undra vad man gör om 10 år

Undra om man ens vill veta vad man gör om 10 år? Men det ska ändå bli spännande att se om ens drömmar gått i uppfyllelse och vad man jobbar med. Lite nyfiken är jag allt på det och man har frågor i huvudet som dessa: Kommer jag vara gift?, Kommer jag ha barn eller är första påväg?, Trivs jag med mitt jobb?, Vilka är mina mål med livet?, Utbildade jag mig till allt jag ville?,Kommer jag bo i Skövde eller någon annanstans?. Jag tror nog att det är mycket som kommer förvåna en samtidigt som man kan bli glad över att vissa av ens drömmar kanske har gått i uppfyllelse. Jag tror helt enkelt att tiden får avgöra hur det blir eller hur det kommer att bli. Jag tror att många av mina drömmar och mål kommer att ha förändrats för det räcker bara att kolla tillbaka typ 1 år. För ett år sedan ville jag bli arbetsterapeut och jag var på väg åt ett håll i Sverige jag insert inne inte ville till. Jag var alltså påväg mot Jönköping men jag har ända sedan jag varit liten velat mot Göteborg och jag har alltid sagt att jag ska på ett eller annat sätt komma till Göteborg. Och just nu känner jag att studier skulle nog vara en bra väg att komma dit på plus att de flesta jobben jag vill ha finns mot Göteborg har jag och mamma upptäckt. Jag vill jag lovat mig själv att jag ska inte bo i Skövde hela mitt liv och jag är nu väldigt sugen på att flytta iväg någonstans och bredda mina vyer så studier skulle vara helt perfekt. Så enda som kan stoppa mig är nu då att man inte kommer in på det man vill men jag ska kämpa på så att jag kommer in. 
 
En sak jag tror jag kommer så kvar vid är att jag ska bo mot den svenska västkusten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0