Fredag vad skönt

Men jag har märkt att det blir typ ingen skillnad för mig på helg eller veckodagar om det inte är så att jag har flera träffar i skolan men det var ju ett tag sedan. För jag har lika mycket plugg hela tiden och jag har lika mycket simning på båda eller det är nästan mer på helgen. 
 
I förrgår när jag och mamma var på stan var vi inne i en affär och mamma känner typ ägaren så vi stod där och små prata medans mamma provade och så frågade hon om vi var lediga. Då började jag virra runt med mina svar, mammas var ju lätt! Men vad ska jag svara? För jag är ju på sätt och vis ledig hela tiden men ändå inte för jag har ju massor plugg och saker som ska göras med skolan hela tiden. För jag är ju inte en person som sitter hela dagarna för då lär jag mig inte. Men tillslut efter massor velande blev mitt svar nej jag går i skolan. För jag gör ju det bara att jag hade planerat in lite ledig tid på ett par timmar. För jag läser ju fortfarande på helfalt 100% bara att jag har allt i datorn och kan göra mitt egna schema utfirån alla obligatoriska moment. För det är många som säger att bara för att jag inte har föreläsningar i skolan eller så har jag alltid i världen och borde hinna allt utan problem men det roliga är att jag har precis lika mycket att göra som en som läser ett programm på campus på helfart. Alla de föreläsningar som de har de har jag på datorn har ofta nästan mer till och med jag har minst en indiviuell inlämning, salstenta eller hemtenta, seminarium. Eftersom varje kurs jag läser är 5 veckor så är det en hel del att göra för det flesta momenten ligger dirket efter varandra. Sen tror jag att min planering som jag har är väldigt bra så det ser typ ut som jag har inget att göra så jag förstår samtidigt om folk tror att jag inte pluggar men tro mig det gör jag. Är faktiskt stolt över att jag redan har 37,5 högskolepoäng godkända och allt rullar på jätte bra. 
 
Idag ska jag göra klart mitt tal och börja på del 2 av uppgiften sedan ska jag kanske hänga med mamma för hon skulle göra något. Sen är det ju fredag så jag ska äta god mat med hela familjen och slänga mig i soffan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0