Jävla förkylning

Hejsan på er sköna och glad människor. 

Hoppas allt är bra med er själv känner jag glad trotts att halsen är svullen och svider och orken i kroppen är sådär. Tror. Väldigt starkt på att fröken blom är på väg att få en förkylning. Och egentligen kanske det inte är så konstigt efter helgens bravader och att jag umgåts med förkylda Anna hela helgen och träffade massor förkylda barn i söndags. Jag skulle nog säga att jag har ett grymt immunförsvar och det är sällan jag är sjuk men något min kropp tar emot det är förkylningar och blir jag förkyld då är jag verkligen förkyld och ofta långvarigt. Men det är typ det enda jag drabbats av jag var liksom inte borta en enda gång pga sjukdom på gymnasiet och högstadiet var någon enstaka gång bara. Även fast jag ätit med samma bestik som en som sedan någon timma efter fått maginfluensa eller influensa så har jag klarat mig. Fråga mig inte vad jag gör för att hålla mig frisk men några saker kan nog vara att jag äter mycket frukt och grönt, rör på mig, tvättar händerna ordentligt och sköter min hygien lite för bra kanske och är jag ex. Förkyld då tärnar jag inte förens jag är fri från det för annars tror jag det blir värre. Tänk att så lätta saker kan göra så mycket och att bara lyssna på sin kropp tror jag är en bra sak. Men nog som detta.

Idag har jag fixat massor saker bland annat köpt massor ramar och handlat. Jag har även hunnit med en tur till både mormor och farmor och farfar. Och sist men inte minst ätit stans godaste semla och för er som vill veta är det skövdebagaren som gör de bästa! Inget slår dem gäller typ alla bakverk nästan. Förutom min kladdis den slår ingen ;-) 

Imorgon ska jag plugga som bara den skriva klart mitt tal och börja på uppgift nummer 2. 

Resten av veckan blir nog till att förbereda inför seminariet nästa vecka och för en gångskull ska jag ta en hemma helg och inte ha massor planer det bästa av allt är att jag är simskole fri på söndag så det är lite skönt även om det är roligt med simskolan. 

Hoppas alla har ätit sig mätta på semlor idag eller försent igår menar jag;) klockan är ju över tolv såg jag nu vad fort tiden går!

Godnatt 

evelina 



Det var ganska roligt efter konserterna att komma igenom alla bilder för många undrar man nästan vad man tänkte på eller höll på med. Detta är ett milt exempel av många. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0