Seminarium

Sitter just nu och förbereder mig inför veckans seminarium och måste säga att jag sitter med en ganska intressant fråga. Frågan handlar om skillnaden mellan hur yngre människor och äldre kommunicerar och hur det skulle vara om en yngre hälsocoach fick en äldre klient hur kommunikationen skulle vara då. Diskuterade lite med mamma om detta och kom fram till att jag vill bli en ungdomlig tant som är nyfiken när jag blir äldre haha. Enligt min åsikt är det dem som är roligast att kommunicera med och de som framför allt är lättast att prata med just för att de är så nyfikna på oss ungdomar och vill själva vara en ungdom i dagens samhälle. Och de kör inte hela tiden med att allt var bättre förr och ungdomar bara förstör. För tänk er typ en sådan där sur tant på bussen som bara sitter och klagar och skäller på alla ungdomar som går i vägen för dem eller råkar prata lite eller gör minsta lilla fel. En sådan tant går ju inte prata med för hon ska ju bara ha rätt och det är bara ungdomarna som förstör och så var det inte förr för då hjälpte ungdomarna till hemma och skötte sig. Asså snälla människa världen förändras och det är du bara står still tänker jag då. Nästan så att jag tycker synd om dem och vill ta med dem en tur genom stan och bevisa att inget är som hon tänker längre och att hennes tanke sätt borde förändras och istället minnas tillbaka på förr men inte ta det längre än från minnet. 

Men eftersom jag tycker det är jätte roligt att diskutera så är nästan de där sur tanterna lite roliga att diskutera med just för att de inte kan erkänna att en själv har rätt och de fel. Och sen är det så roligt att höra deras gammal modiga argument som kan vara intressanta men ändå roliga att hör hur fel de har. För ibland är det som att de är kvar på 1900-talet och har typ stått och blundat i ett hörn hela 2000-talet. 

Kan bara tänka mig hur ens egna barnbarn kommer stå och skratta åt en själv när man sitter där i gungstolen med en gammal modig ipad som säkert då är tunn som ett papper eller så finns det inte ens längre för att det är så ute. Vi får se i framtiden hur man blir det är ju ganska svårt att förutspå. 

 

  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0