Förlåt för den dåliga uppdateringen

Hello!

 

Måste säga att jag vet att jag har uppdaterat väldigt dåligt men aa jag har haft fullt upp denna vecka och sen igår var jag knappt hemma och idag har jag inte heller hunnit. Igår var det mys med de underbara och sen blev det hem och sova och sen gå upp halv 7 i dag så jag har sovit 4,5 timme i natt och har inte fått en enda chans att sova idag så jag är väldigt trött.

 

På utbildningen idag så fick vi sluta två timmar tidigare för att våran lärare vi skulle ha hade varit i Thailand och blivit sjuk så vi fick en vikarie i två timmar. Innan på dagen hade vi livräddning och gjorde livräddnings prov. Det innebär att man simmar 50 m och under längden bogserar du och sedan ska du ta upp en docka från botten och simma med en livboj på tid. Jag har gjort detta tidigare i skolan och då fick jag tiden 1min och 30 sekunder och idag fick jag 1 min och 11 sekunder riktigt nöjd. De olika betygs gränserna är VG allt under 1min och 30 sekunder och G var allt under 3 minuter och allt över 3 minuter är väldigt dåligt alltså IG. I skolan tror jag gränserna för guld är allt under 1min och 50 sekunder och silver och brons var under 3 minuter men jag är inte helt säker på de men aa. Så allt över 3 minuter är väldigt dåligt. Detta prov är väldigt jobbigt vill jag lova! Sedan tog vi en liten runda på A6 och där var även Eric Saade såg vi när vi satt och fika. Sedan blev det tur hemåt och nu har vi främmat och jag sitter och underhåller en tjej på 6 år det var ett par år sedan man själv var där så jag vet inte riktigt vad man ska hitta på. Men har nu ställt fram pärlorna och satt på massor Disney låtar och hon verkar tycka det är mysigt och då blir jag glad.

 

Känner att mina ögon skulle kunna falla ihop när som helst och sen har jag nog druckit för mycket cola idag och sen drack jag en stor vanilla latte så jag är helt konstig i mag en inte skönt. Men aa ”det går nog över till jag gifter mig”: som mormor brukar säga.

 

Imorgon blir det ännu en dag med utbildning och då blir det att undervisa barn och läsa oss mer om vatten vana och det fick vi även lära oss idag. Och då fick jag veta att de där flyt kuddarna man sätter runt magen med ett skärp är inte alls bra de är riktigt dåliga faktiskt man ska istället ha plattor och korvar. För kudden du knyter runt gör att barnet inte lär sig att bli stabil. Så när den kan göra bentaggen och armtagen och man tar bort kudden så kommer barnet sjunka som en sten och sedan måste den då börja om från början med att flytta och då kommer barnet att tappa de som den lärt sig innan och bli mer fokuserad på att flyta och då kommer barnet att stanna upp. Så nu vet ni det! ;D

 

Ne nu ska jag vara lite social så hörs vi.

 

Kram

Evvis<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0