ledigt

Fy vad skönt det är med ledighet. Vi har fått ledigt både igår och idag så jag har slappat, pluggat och varit på bio. Idag blir det slapp och inget mer direkt vad jag vet. Jag måste ha varit väldigt trött för idag vaknade jag 11 och igår vaknade jag 12 och jag kan inte minnas när jag gjorde det senast kanske en gång i somras efter en väldigt sen kväll vad vet jag. Förra veckan var kanon fick som sagt mitt körkort på måndagen och jag gjorde hela kalaset på en dag så min morgon startade med teori prov och på eftermiddagen så körde jag upp. Mitt prov gick förvånansvärt bra 57 av 65 vilket jag är jätte stolt över 52 är godkänt. Sedan skulle jag köra och då fick jag köra ut mot skara vägen och vända sedan ner mot stan förbi rese och åka i det nya trafikljuset och sedan till baka till trafikverket. Jag slapp allt som heter parkera men dock inte baka runt gatuhörn. Min uppkörning kändes skit rent ut sagt men det gick ju bra och jag var inte så nervös när jag körde men innan höll jag på att börja gråta men klarade mig ifrån det. Idag för övrigt ska jag hämta ut mitt efterlängtade körkort (dock ej så vackert).

 Så nu vet ni hela den histoien. Resten av veckan gjorde jag inte mer än förberedde mig inför nationella svenska, beställde studentmössa och firade mig, becka och johanna. I helgen så blev det öppet hus jobb och sista sim och leken för detta året. Denna veckan blir det prov plugg och lite mer plugg. 

 Snart är det för övrigt jul ju och på lördag börjar julkalendern och på söndag är det första advent. Min pappa retar mig för  att jag ser på julkalendern fortfarande fast att jag har nått en ålder på18 år. Så han vill köpa mig en egen kalender så jag kan öppna samtidigt som de öppnar på tv:n hahah! Jag tycker julkalendern hör till annars är det ingen jul och det är så myyyssigt att starta tv:n på morgonen och ligga och dra sig i sängen till den. Fy vad jag längtar till julafton (lucia, lussekatter, glögg, julmat, julkalender, advent mys med mera  :D). Får bara hoppas att julkänslorna kommer snart för förra året hade jag inte direkt extrema så det ska vi få i år. 

 

 

/ Evvis


Kommentarer
Postat av: Angie

Wohoooo updates här ju! :D I like! pusss

2012-11-27 @ 21:33:29
URL: http://www.gelo.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0