Tisdag

Man kan i alla fall inte klaga på att man har för lite att göra i alla fall kan jag konstatera. Jag har plugg som tar sådan tid och jag vet inte vad jag ska göra med det........ Jag har ett geografi prov och en hemskt historia inlämning och annat på det också. Det är väl bara att gilla läget. 

 

Idag har jag gått i skolan mellan 8-15.40 och jag startade morgonen med att försova mig vaknade tjugo över sju och bussen gick halv så det blev till att ta en senare buss. Kom lite sent till min första lektion med som tur var hade vi eget arbete. Sedan har jag även haft nationella tal på svenskan (var sjukt nervös och jag hörde bara mig själv typ stamma enligt mig sj bara dock). Sedan efter skolan hade jag lilla uppkörningen och det gick jätte jätte bra så nu är det bara några veckor kvar till den stora dagen så det gäller att tagga nu. Efter det har jag suttit och pluggat ända fram tills nu. Känner att jag fått in lite kunskaper i huvudet får väl dock bara se hur länge de sitter kvar ;) 

 

Just nu skulle jag villa ta första bästa plan till ett varmt ställe typ Karibien och lägga mig på en vit strand vid det klarblåa vattnet och bada och sola och dricka paraply drinkar. Jag skulle bara vilja komma bort lite från tråkiga Skövde. 

 

Försten i helgen var jag på en framtids mässa i Göteborg där man kunde få veta mer om alla olika sorters universitet och högskolor. Dock insåg jag att min lilla dröm kräver lite mer omvägar men men vill man något så kan det vara värt det. Så just nu är jag inne på att bli konditior och mitt mål är att vara så pass erfaren att jag ska kunna öppna mitt egna framgångsrika konditori. Men vägen är lång först ska man utbilda sig och skaffa kontakter och även erfarenheter och helst från olika delar av världen men jag tycker det är roligt att ha ett mål att sträva efter för då kan man till slut se målet. Om man inget mål har så kommer det aldrig att klarna upp utan bara fortsätta i samma mörker.

 

Ne nu ska jag för en gång skulle sätta mig i soffan och kolla på TV. Föresten så är det 200 dagars på Fredag :D

 

/evvis

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0