23 december- Såhär firara jag jul

Min morgon börjar med en liten skinkmacka. Sedan ser jag oftast på julkalendern och bara myser runt i pyjamas hemma. 
Lite innan ett åker vi till det stället vi ska fira på. När alla kommit så äter vi julbord och har ofta knytis. Väldigt roligt med min släkt för nästan allt görs helt från grunden. Sedan sitter vi och äter i lugn och ro. Sedan vid 3 blir det kalle anka som jag tror alla gör vid den tiden den dagen. Efter det sitter vi och äter godis och fikar. Sedan runt 5 brukar vi ha paket utdelning följt av en i taget öppnar alla sina paket. Resten av kvällen sen tar vi det runt. Tittar på våra fina klappar och äter gröt. 

De jag brukar fira är min familj, mormor, farmor , farfar, min faster och hennes sambo, mina 2 kusiner, pappas kusin och hans mamma. Sen inår till kommer min kusins man och hans mamma och pappa och ebba mitt kusinbarn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0