Att klaga och låta bäst fast man själv inte uppfyller klagomålen

Ibland blir jag så fundersam på denna värld och vissa sorters människor. Jag försöker att inte lyssna och bry mig om vissa saker  men när jag själv verkar vara den personen som gör fel enligt den personer gör att jag inte kan blunda utan störa mig. För i själva verket är det personerna själva som inte gör ett skit av det som den själv säger eller vill. Ska jag vara ärlig tror jag bara att den personen gör det för att den är avundsjuk på mitt liv . För det är inte bara en gång vissa saker kommit upp utan flera och det är ofta samma saker vilket till och med visar nästan vad exakt det är personerna är avundsjuk över. Några saker är nog att jag är fri och vågar göra det bara jag vill ex. Välja utbildning utan att ha någon bredvid som påverkar, jag vågar göra saker jag drömmer om och släppa taget och bara köra ibland. När jag tänker på detta börjar jag nästan tycka synd om personerna själv! Jag är så stolt över mitt liv och att jag har det så bra och jag är mest stolt över att jag vågar vara mig själv och göra det bästa av det liv jag har fått chansen att leva en gång! Dock finns det väl vissa saker man saknar men de kommer när de kommer för det är saker man inte vill ha vem som helst för utan den underbaraste av de underbaraste. 

Jag brukar inte ta åt mig saker eller bry mig om negativa saker men just med detta så stör man sig på att höra det. Men nu så tycker jag mer synd om personerna än att jag bryr mig om själva grejen! 

Det finns ett väldigt bra uttryck som jag varmt rekommenderar "TA INGEN SKIT!!" (Grynet) och detta försöker jag följa! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0