Torsdag

Vad skönt väder det varit även idag. Idag kom jag upp ca 2 timmar tidigare igår och det kändes som dagen gick jätte långsamt! Antar att det var för att jag inte är så van vid att få gjort saker så tidigt på morgone. Idag har jag varit med mamma en sväng på stan. Efter det så satte jag mig i solen och pluggade samtidigt som jag bättrade på brännan. Fick även en snabb tid hos tandläkaren idag för att jag upptäckte igår att det var en tand som var väldigt vass när jag drog tungan mot den så mamma tyckte det var lika bra att jag åkte och kolla upp det. Och efter lite slippning och putsning så känns tanden som vanligt igen. Ikväll ska jag åka förbi min farmor tänkte jag för att hon fyller år men först ska jag bli av med lite mer plugg. Måste säga att den tentan jag har nu är svår att vet hur man ska plugga och vad man ska plugga på. Målbeskrivningen är jätte luddig och lika så läraren men jag tror inte tentan blir så svår om man läser igenom det han skrivit och sagt och lite ur boken det var så jag klarade hans förra tenta och då var jag 2 poäng från fullt så jag tror nog det går bra med denna med. Är väldigt lugn inför denna tenta nästan lite för lugn känns det som men det kanske kommer lite närmare. 
 
Jag har tänkt på en grej att vissa dagar fladdrar tankarna iväg helt åt något helt konstigt håll och vissa dagar har man knappt några tankar alls. Det är hemskt när man väl har tankar för de spårar iväg åt massor onödiga håll som inte ens stämmer och som bara får en att känna sig konstig och nojig. Varför är det så? Jag tycker inte tankarna borde fara iväg så för jag har inget att vara nojig för. Kanske är det för att allt känns för bra för att vara sant? Och att man inte är van vid det? Och att man fått lära sig att livet är inte lätt. Jag tycker mitt liv är underbart och så roligt och jag älskar det. Om någon har ett klokt svar så skulle det vara roligt att höra för jag själv har inte det så. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0