Torsdag och sista skoldagen för veckan!

Hejsan!


hur har ni det i värmen? Själv sitter jag ute i solen och bloggar kände för det i dag det är ju klar blå himmel och sol det är ju det bästa som finns man vill ju njuta av värmen och sola till skolavslutningen som är om nästan 7 eller 8 vekcor men man skulle kuna säga att det är bara 6 veckor kvar det är ju massor va studiedagar kvar och sånt och det blir nästan en vecka sen ha vi prao i en vekca så det ju så himmla gött! De ska bli spänande att se vart min prao plast blir  mitt första hands val är Rådhuset sen tog jag DUKA och sen tror jag det blev ICA maxi i tredjeval och 5 ställen till. JAg önskade platser genom skolan för jag känner ingen direkt som jobbar på nått ställe där man får ha prao elever asså ingen kompis och eller släkt så man får ju ta skolans ställen men det är ju inte säkert man får det platser man vill ha ju..Jag är nästan heöt säker på att jag inte kommer få Rådhuset för jag har hört många som har valt det i första hands val och om det drar lott villka två som får prao där så kommer det absolut inte blli mig har bara otur med lottning och spel coh sånt men sånt är det jag hoppas jag får nått ställe jag har unskat på listan.Föresten enda gången jag har haft tur i lottning är när jag gick i 3 eller 4 på hene så lottade om vem som skulle bli lucia och då van jag det är nog den enda gång som jag har vunit nått med lotteri men det var ändå ett bra pris..men nu ska jag berätta mer vad som händer och har hänt i dag:
Dagen startade med att jag gick upp kvart över sju och ställde mig i duchen och durchade sen kläde jag på mig ett par svarta leggins från hm sen tog jag ett svart långt linne från gina tricot sen en grönt kläning över en halternäck kläning som jag hade förra skolavslutningen men jag har börjat använda den mer nu den är från barn och tonår på kusten i kungshamn alltså och sen över det hade jag en kort kofta med halv långa ärmar.Sen när jag hade kät på mig sminkade jag mig och åt frukost den bestod av en macka och fil sentog ajg bussen till skolan för sita gången nu i vår om det inte skulle ös regna så skulle väl jag ta bussen men men sen var det till skolna och ha alla lektioner och sen hem igen och nu sitter jag här hemma på altanen och solar och bloggar. Ikväl blir det träning i Törboda till kl.21.00 inte så roligt med så sen träning men vad gör man inte för att träna nu när badet i Skövde är stängt pga att dom ska byggga om lite på det gammla men inte så mycket. NU ksa jag fortsätta att sola och njuta av värmen men vi ses nog i morgon om jag hinner..


Lite om nästa vekca: Måndag blir det vanlig skola som alla andra måndagar på tisdag är det studiedag då jag kommer ta det riktigt lungt onsdag inte vanlig skola dag för oss som går i beta 6,7,9 kommer få hemstudieuppgifter medans vi 8 får va i skolan i två timmar mellan 10.00-12.00 och välkomna de nya 6:orna för att nästa år när dom börjar så är ju vi nior och då ska vi bli deras fadrar så att dom inte blir så jätte rädda för oss och bara vill hem ne eller så kanske det inte är men vi ska bli deras faddras vi ska bli fadrar till ca 40 st elever som börjar i beta sen på torsdag så är det en vanlig skoldag somma alla andra torsdagar Fredag blir det vanlig skola bara att vi kommer ha ett matte prov:( men det kommer nog gå rättså bra för det är bråk och procent och det är det enda som är roligt i matte kan jag påstå på helgen vet jag inte riktigt än vad som händer men det blir väl träning och nått roligt kanske vem vet.


Jag längtar så mycket tills det blir super varmt och att man kan bada och åka båt och fara till kusten och mysa.Ne nu får jag ta och sluta skriva annars kommer det bli hur långt som helst.  


Ne nu ska jag fortsätta att sola så vi ses kanske i morgon!

evvis<3


  
Bild från havet när vi åkte båt!!  foto taget av mig!







ps. komentera på min blogg vad som är bra och dåligt så ajg kan ändra det :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0