1 december 2010

Hej kalla Skövde!

Har säkert skrivit detta många gånger men jag FRYSER IHJÄL…….Det är ju inte normal kallt eller förresten vad är normal kallt en vinter i Sverige? För mig är det nog inte mer än tio minus grader. I morse när jag kom ut fick jag världens host attack för att det kittlade till när jag andades och näsa typ klibbade ihop inte mysigt. Tänk att det ska ju bli kallare J Vill att det ska bli julafton så att jag kan få min efterlängtade julklapp som ska ge mig värme och jag skulle behöva en jacka som gick ner till tåna men ne det är hemskt fult när jackan går ner till hälarna tycker jag.  Så det kommer ni nog förmodligen inte att se mig i ;)

Dagen har inte bjudit på så mycket faktiskt. Har varit i skolan och slutade 15.00 vilket är min längsta dag så nu vet man att man har halv kort dagar kvar att kanske se fram emot. Sen har jag bara åkt buss hem och nu sitter jag i soffan och skriver på min inlämning i samhällskunskapen om ”civil olydnad” och är nästan klar men det är så jobbigt att verkligen alla pratar som det och hur de gör och hur man ska göra och alla säger typ olika men jag gör som jag tycker blir bra har jag bestämt mig för och det får gå som det är jag vet ju liksom inte än riktigt hur hon tycker att saker och ting ska va. Men jag kan säga att jag har haft värre uppgifter i skolan på Vasa vi hade bland annat en in lämning om USA som skulle vara på 20 sidor som inte ens någon annan i min nuvarande klass hade. Vi skulle ha med fakta och sammanfattning och slutsatser (viste ju inte ens vad det var) och sen så att men en lista med saker som skulle finnas med och man skulle hitta det var nästan lite högskole varning på det. Fast våran lärare vi hade jämförde oss med högskolan redan i 6:an när vi började så man är van att skriva uppsatser/ inlämningar med många krav så igenterligen så kanske man ska tacka för att han var så hård men ändå så var det ju ett helvete rent ut sagt då. Men jag lever ju än och valde ju ett program med mycket samhälls grejer så jag måste ju tycka att det är roligt men jag hade nog tyckt det var roligare om det hade inte varit lika ”högt tempo” och krav.

Ne nu blev det väldigt långt typ bara 450 ord ;) Men resten av kvällen blir det lite plugg…..!!!

Ha det bra i kylan

evvis♥


 
Fotograf: Johanna ehn ( www.johaannnaehn.blogg.se )
Modell ;) Jag


Kommentarer
Postat av: johanna

hihi, jag är ju inte så dum ibland! ;)

2010-12-02 @ 22:21:34
URL: http://johaannnaehn.blogg.se/



Postat av: evvis

svar: Ne det är du inte ;)

2010-12-03 @ 18:32:03




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0