I morgon blir deeeeeetttttt

Kusten för min del det ska bli skönt och få bada i havet gillar inte sjöar det ska vara saltvatten eller pool :) Förtom bad blir det nog båd ring åktning och äta god mat sola och åka till byn :)Kusten är verkligen ett avsalppnat ställe me like.


I dag har jag verligen slappa och även gjor den smarig lunch/middag till min kära familj. Det blev en soppa och ny bakt bröd.
soppreceptet är på hittat av mig sj :)
Recept på evvessoppa: ca 4 personer inte minder än

3 kykling fileer
så mycket färskpotatis du själv tycker verkar bra
1 lök
1 burk maj
spiskumin
vitpeppar
salt smör
grönsaksbuljong
1 liter vatten
4 vitlöksklyftor

1.Skala potatisen och tärna den och sedan koka den så det blir lite mjuk.
2.Haka löken i någotlunda fina bitar sedan tärnar du kyklingfileerna och steker det tills det inte är rosa längre sedan kryddar du med salt vitpeppar spiskumin och presar vitlökarna över och sedan rör du om (ta kryddor efter egen smak) Sedan när kyklingen är klar så häller du i löken så den får bli lite varm.
3. Häll i en liter vatten i en kastrul och låt buljongtärningen smällta på låg värme i vattnet.
4.häll av potatisen och häll i kyklingen och majsen.
5.Tillsätt buljongvattnet och blanda och låt det koka under lock i 5 min sedan kryddar du lite till om du tycker det behövs sedan låter du det stå och koka lite till.

Till detta kan du ha nybakt rosenbröd eller baugetter. Själv hade jag rosenbröd.

smaklig måltid :)


Ne nu ska jag dra vi kanske hörs i morgon annars så får ni ha en bra helg :)


evvis<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0