JULDAGEN

Nu är det stora julfirandet över för mig för i år. Det som återstår är mys med familjen.

Igår var det julafton som nog alla vet och dagen tillbringades hos min faster lotta med övriga släkten. Vi åt julbord, fruktsoppa, fikade, glögg, julgodis, kollade på kalle anka, hade liten mysig jul show, julklapps utdelning plus öppning, fikade, myste och åt gröt, myste lite till och sedan tvingade min faster med mig till kyrkan för att lyssna på musik för att mamma ville om det var roligt vet jag inte riktigt men aa min faster är bra på att övertala folk som mig att hänga med på saker.  Fick underbara julklappar. Jag fick bland annat: HPI of sweden mössa (rosa), odd molly tröja, adidas tränings tröja, två berlocker till mitt pandora armband, sedan fick jag en epilator (tortyr redskap som de sa i affären när mamma hade fråga om de hade det ;)), nytt tränings fodral till mobilen och present kort på Yap och pengar och massor mer. Så jag är mycket nöjd flicka! Det var en riktigt mysig julafton fast det hade varit lite extra mysigt om det hade varit massor snö på marken.

Idag blev det den traditionella lunchen hos mormor och morfar där även farmor och farfar var. Vi åt och fikade och åt godis. Det var också mysigt även om man inte alltid förstår vilka personer och händelser som mormor och morfar och farmor och farfar pratar om så är det mysigt.

Ne nu ska jag kolla på "stjärnana på slottet"

 

Ha det bra

a

KRAMAR

evvis



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0