Tiden rullar bara på

Hejsan!

Tiden bara rullar på och man hinner inte tänka efter och göra allt man velat göra. Jag är en person som vill hinna mer än vad jag gör men ibland får man prioritera det viktigaste först och då har jag nu fått prioritera bort bloggen. Det är därför mina uppdateringar har varit väldigt dåliga. För skolan går före och jag vill verkligen lyckas bra i skolan så jag kan nå några av mina mål i livet.

Något jag börjat tänka på är vad vill jag jobba med i framtiden????? På min håltimme i går satt jag och gjorde tre tester på nätet för att se vad som skulle passa mig enligt testerna. De jag fick som förslag var mycket inom service och omsorgen. Sen har jag gått i flera dagar och funderat på vad ska jag ta vägen med mitt liv efter gymnasiet. Jag har ju i alla fall ett och ett halvt år kvar att fundera men jag vill böjar bygga upp mål. Jag vet inte alls vad jag vill jag vill göra allt!! Jag skulle kunna tänka mig att jobba med:

 

·     reseledare

·     försäljare

·     designer

·     på hotell

·     starta eget företag

·     något på sjukhuset (vet ej dock vilket område)

·     badmästare

·     lärare

·     polis

·     stylist

·     skräddare

·     inköpare för olika kläd kedjor

·     VD på ett företag med något jag verkligen brinner för

·     inredare

·     arkitekt

·     på en stor mode tidning

·     på en fin restaurang

·     kustbevakningen

med mera....

 

Sen vet jag att detta vill jag inte vill jobba med:

·     lantbruk

·     med djur

·     dagis

·     Volvo

·     fotograf

·     städare

·     industri

·     elektriker

·     rör mokare

·     bil mekaniker

·     äldreomsorgen

med mera...

 

Varför jag inte vill jobba med detta är för att det inte är jag. Men som ett extra jobb eller något skulle jag nog kunna tänkar mig några av dem.

Detta är en djungel. Dessa punkter  jag gjort nu kanske inte stämmer alls om ett halv år då kanske jag är på helt andra tankar. Detta är så sjukt svår och man får ju inte mindre panik när alla frågar den klassiska fråga " vet du vad du vill bli/jobba med i framtiden än då?". Jag är liksom bara 17 år hur ska man veta det då????!! Jag håller ju fortfarande bara på med studier som förbereder mig för högskolan ju. Som jag nämnde innan man hinner ju ändra sig. Om jag till exempel kanske vill bli jurist nu så behöver det inte behöva vara så om 1 år då kanske jag vill bli lärare. Men ändå känner man att man måste börja fundera på vad man ska göra av livet för jobbet är ju ändå en stor del av livet. Sen så för att komma in på vissa utbildningar så måste man läsa vissa kurser och om jag inte läser dem nu så måste jag ju läsa dem sen. Då jag lika gärna kunde ha läst de kurserna nu och skippat de som jag inte alls behövde. Det är väldigt svårt detta. Detta är inte likt mig att ha panik över något så tidigt. Kanske är detta för att jag börjat inse att tiden bara rullar på?! Ne nu får jag lugna ner mig.... Och tänka på det jag håller på med nu men detta kommer alltid finnas i bak huvudet. Jag vill kunna allt och ha massor olika utbildningar ju! Men evvis är du då beredd på att lägg flera år på att utbilda dig till allt då?? Ne kanske inte.

 

Ne nu ska jag sluta skriva om detta ämne. Det är nog inte så roligt för er att läsa om detta men ville bara få ut det.

 

Ne nu orkar jag inte skriva mer ni får ha det bra! det ska jag ha!

 

kramar

 

evvis<3

 

Förresten jag fyller år om 3 dagar alltså på lördag :D då är det bara 366 dagar(skott år nästa år) kvar till 18 :D

 

Årets skol foto dock taget med en mobil så kankse inte bästa kvalite kanske.
SP2sk!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0