Tjolahopp

Jag är så sjukt sugen på ett enormt äventyr men vad exakt vet jag inte än och med vem eller vilka vet jag inte heller. Men det ska vara något som ger en adrenalin kick och ett minne. Det skulle vara grymt att typ hoppa fallskärm eller åka till en skidort och testa på värsta skidåkningen eller varför inte åka till typ USA och göra något häftigt eller typ lära sig våg surfa eller segla jorden runt. Segla jorden runt är något jad det senaste har tänkt på! Hur häftigt skulle inte det vara eller? Men då kommer vi till problemet..... Jag kan inte segla! Men läsa sjökort, den biten kan jag och typ lägga till, hoppa i land och förtöjning men inte hur man får upp segel alltså allt som gör att man kan segla och skippa motorn. Jag ångrar lite att jag inte anmälde mig till en seglar kurs som liten när jag ändå var flera veckor på kusten varje sommar och bor preics brevid en seglarskola typ. Det hade ju varit perfekt men nu ska vi inte ångra gammal skit för då kommer man tänka på ännu mera saker. Men jag kan ju alltid hitta några som kan segla så kan de hänga med. För att åka på havet och höra vågorna slå mot båten och sedan när båten guppar med vågorna. Det får mig att koppla av! Då alla andra blir sjösjuka då mår jag bra! Jag älskar verkligen att åka båt och även om jag snart under några år inte kommer kunna ha tillgång till båt ska jag spara till en som jag kan köpa sen när jag har tid. Detta är för att jag kanske kommer flytta hem ifrån och då är det inte lika lätt att åka med mamma och pappa med båten. För båt är något jag ska dö med eller jag ska i alla fall leva nära havet det är en dröm. Men åter till segla jorden runt! Tänk vad mycket man skulle få vara med om och se. Man kommer nog vid vissa stunder vara livrädd och andra stunder hur glad som helst men tänk vilket äventyr. Bara släppa tiden och leva i nuet med roliga människor som man trivs med. Sedan skulle man kunna ha massor mål under resans gång som man ska försöka uppfylla. Detta skulle vara sjukt häftigt så det ska vi en vacker dag försöka göra. Även om det kanske inte är förens om 10 år så ska det göras. 
 
Har ni också typ ideér som ploppar upp eller har bara jag det? 
 
Nu ska jag sova!
 
Godnatt
evve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0