2013 - 2014

Tog nu ett litet break i mitt pluggande. Kände att jag behövde det för jag vet knappt vad jag läser längre känns det som. Sen skulle jag göra en tillbaka blick av 2013 och vad jag har för förväntningar 2014 så här kommer det och det kan bli risk för långt!

 

2013:

Det har varit ett väldigt händelse rikt år och jag har både lärt mig nya saker och upplevt nya saker.

Jag började året med den konstigaste nyårs festen på länge. Jag kan väl säga att just den dagen vad jag kanske mest skrämd men nu på efter hand skrattar man åt allt och det var trots allt ganska roligt.

 

Sen i januari hände det väl inte så mycket speciellt egentligen mer än student fester och pluggande.

 

Sen i februari var det mycket pluggande och min bror fyllde år. Jag och Agnes var även på Göteborgsoperan och kollade på Chess. Jag, Anna och Emelie slängde även på oss skidorna och gjorde premiär åket för året vilket verkligen var på tiden.

 

I mars så var det mycket tankar på studenten och mycket fokus på det sista i skolan och jag hade även funderingar över framtiden vad jag skulle plugga och just då var jag väldigt inne på arbetsterapeut. Jag var även med Johanna och Anna på Vann spa där vi bodde en natt och åt god mat och spade. Och det var även en student fest denna månaden tror jag. I slutet av mars var även min familj, mormor och morfar och farmor och farfar och åt mat på Smögens havsbad och njöt av kusten. Riktigt god mat där med dock serverade det kalv och jag äter inte så små djur men såsen och potatisen och förrätten var grymt goda!

 

April skulle högskolebeskedet vara inne och jag valde i 1:a och 2:a hand arbetsterapeut i Jönköping och Göteborg och 3:e hälsocoach och sedan 4:e och 5:e valde jag fristående kurser. Student mössorna kom och det var även första gången jag hade på mig en riktig student mössa för första gången i mitt liv. I april hade vi även den hemska inlämningen av projektarbete som jag aldrig tänker göra om det var verkligen det tråkigaste arbetet jag hade gjort men jag kan väl säga att jag lärde mig sjukt mycket av det. Skolan började minska och vi fick allt mindre att göra. Jag vet att jag och tjejerna åkte mycket bil och besökte olika saker.

 

Maj då var det verkligen slutspurten på gymnasiet och student festerna var fler än någonsin kändes det som. I slutet av maj gjorde jag även min första spray tan. Vi hade avslutnings middag med samhällsprogrammet. Massor fester och det kändes i stort sett som man var alkoholpåverkad hela tiden.

 

juni då var det sista dagarna i skolan som bestod av avloppet, ännu mer fester, sista piffet inför firandet hemma, skumpartyt, klassutgång. Det var den första veckan i juni som de roligaste festerna var. 5 juni den stora dagen även kallad studenten. Dagen började kl. 4 på morgonen och det började med frukost, skolan, utspring, kortegen, fira med familjen, studentfesten. Hela dagen var sjuk och allt gick så fort. Det var även blandade känslor den dagen det var både sorligt pga nu var det slut liksom sen var det så sjukt j*vla roligt. Sen efter studenten var det bara att vila upp sig och förbereda sig inför balen. 9 juni var dagen för det och dagen började hos frissan sedan hem och äta lite och sminka sig och fixa resten. Sen vidare för fotografering och förfest med andra par. Sedan var det kortegen och röda mattan och sen mingel (som bestod av 2 timmars väntan). Sen mat som smakade skit och sen var det fest och det var nästan det och morgonen som var roligast. Veckan efter studenten var det dags för jobb för lilla mig i Hjo först 3 veckor som simlärare och sedan två månader som badvakt. Firade även midsommar med härliga vänner och var även en liten sväng på kusten. Firade även andra studenter på annan ort.

 

Juli bestod av simskoleavslutning, badvaktning, bokning av resa till London och kusten. Fick även reda på mitt högskolebesked och valde då att läsa de två fristående kurserna.

 

I augusti var jag i London med Anna och hennes bror, jobbade på, tittade på gyllene tider, var i Malmö och Köpenhamn med mina kusiner och min bror. Sen när man kom hem på natten från Malmö fick jag reda på att min älskade morfar hade dött vilket inte var roligt alls. Men han dog ändå på ett så bra sätt så jag är ändå glad för det även om det är fruktansvärt när någon man tycker om så sjukt mycket bara försvinner. Så resten av augusti jobbade jag på för att jag inte klarade av att vara hemma riktigt för det var så deppigt och jag mådde inte bra av det utan jobb och vardag var det bästa för mig. Sedan var det även en otroligt fin begravning där morfars favorit låt spelades och allt var så fint. Så slutet av augusti bestod av sista jobbet för sommaren och ta hand om mormor.

 

September och det var dags att börja skolan och två dagar innan kurserna startade kom jag in på Hälsocoach och jag blev så otroligt glad och valde att avstå fristående kurserna och hoppade på det 2 åriga programmet istället. Så i september var det mycket träffar på skolan och plugg. I början av september var jag även på Vann spa igen då jag började sista biten på min instruktörs utbildning inom simning.

 

oktober var det bara att plugga på och jag fyllde även 19 och firade massor med mina kompisar och familj. Sedan umgicks jag mycket med mina vänner och släkt.

 

November var jag på introduktions kurs i livräddning en hel helg, jag firade kompisar som fyllde år och även släktningar. Jag firade även min kusin och hennes mans bröllop tillsammans med deras vänner och jag var på Smögenhavs bad och fick 90 minuters massage och njöt av god mat på en underbar plats.

 

December har det varit mycket pluggande och tentor. Jag har även umgåtts mycket med mina vänner och jag har förberett julen på ett sätt jag aldrig tidigare gjort kanske för att vi skulle fira hemma hos oss. Och det var första julen jag firade hemma i hela mitt liv. Firade även farfar som fyllde år och var på lucia kröningen och mycket mer. Hade även en underbar julafton och en rolig juldag först hos mormor och sedan på krogen. Och en mysig nyårs afton.

 

Detta är väl det jag kommer på det mest allmänna som hänt sedan är det väl en hel del lite för privata saker som även hänt men det tänker jag inte dela med mig här i bloggen. Och ja nu vet jag att jag gjorde många nyfikna haha ;-) Måste faktiskt säga att det var svårt att komma ihåg vad man gjorde i början av året tur man har en mobil säger jag. Förlåt också om det blev lite rörigt!

 

2014:

Mål:

-       Klara alla kurser

-       Bli en ännu säkrare och starkare människa

-       Ta tag i några av mina drömmar

-       Våga göra tankar verkliga

 

 

Motto:

Våga mer!

Sedan tänka mer man lever bara en gång så kör eller våga!

 

Drömmar:

-       Köpa en drömväska (materiellt jag vet men jag tycker det är roligt)

-       Hitta kärleken kanske

-       Se på någon ny musikal eller något liknande

-       Åka utomlands

-       Åka skidor i Åre eller alperna

-       Komma in på sjuksköterska och hoppas att det passar med mina andra studier

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0