Jag måste erkänna en sak..........

Jag är en grym kock. Nu har jag för första gången gjort mina helt egna muffins riktigt goda.

Evelinas chokladmuffins

Recept:

2 ägg

2dl socker

2dl mjöl

3msk kakao

2tsk vaniljsocker

1tsk bakpulver

Och mjölkchoklad efter vad du vill ha.

Gör så här:      ca 15 stycken

1.       Blanda socker och ägg med en visp

2.       Blanda i resten av ingredienserna

3.       Haka chokladen i lagom stora bitar och häll sedan i smeten

4.       Klicka i smeten i muffins format

5.       Ugn 175 grader

6.       I ugnen ca 10 minuter kolla själv med en sticka om det inte fastnar nått så är de klara.

7.       Låt svalna och servera sedan med vaniljglass och något bär själv hade jag blåbär.

8.       Ät dags! :D

Hoppas det smakar!

 

Hoppas det är någon som vågar testa Anna kan faktiskt erkänna att de var grymt goda och att hon kommer göra de en gång i veckan minst ;)

 

Kram

evvis♥

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0