Något helt annat!

Nu har jag tänkt släppa det vanliga ”blogg skrivningen” och skriva om något helt annat bara sånt som kommer upp när jag skriver detta.

Jag vet inte riktigt vad jag ska börja med men detta kan nog bli långt men jag ska försöka få det roligt att läsa :)

I livet går man igenom mängder av ny, spännande, hemska och saker man måste göra. Saker som jag tycker är spännande är att göra nya saker och att göra något jag aldrig trodde jag skulle göra som kanske gör att man får lära sig något nytt. Det finns många exempel på sånt. Allt är viktigt ofta att man får reda på ett ex. är när man lär känna en ny människa och man får en bild som man tycker passar in och sedan går man med den bilden och tycker om den personen och aa man vill veta mera om den och så. Men sedan efter ett tag får man en annan bild som är helt konstig som inte alls är det man trodde från början utan en motsatts bild och då fortsätter man för att få bilden klar men sen så aa är kommer bild nummer tre och den gör en jätte fundersam och man vet inte vad man ska göra och sen så blir allt fel och när man då börja lära känna varan så tänkte man sig inte så mycket på vad man ex. frågade. Detta är väldigt spännande och man lär sig väldigt mycket av det. Ni undrar nu hur kan hon tycka att detta är spännande jo det ska jag svara på. Det är för att man lär sig att få kontakt och hur man ska lita och göra att man inte ska gå för mycket på första bilden utan vänta och se och när man väntar så väntar man ju på vad som händer eller kommer och hända. Men aa detta är bara en liten del av det jag tycker är spännande saker som man gör i livet det finns ju även saker man gör som blir spännande och man lär sig av ex. åka en karusell som jag inte trodde jag skulle våga, åka på en resa, börja ny skola, börja jobba och massor mer saker. Varför jag tycker det är spännande tycker jag att ni får fundera ut själva och vad man lär sig av det.

 

Hemska saker som är också en bit av livet som man måste eller man gör det automatiskt hamnar i. Exempel på det är någon släkting dör, du blir sviken/dumpad, tappar bort något, skadar sig, råkar ut för en hemsk sjukdom och aa det finns massor. De hemska sakerna är såna saker man alltid har med sig i huvudet men man glömmer de gärna för att om man går och tänker på det bara så glömmer man av att leva och man ska leva livet och göra det man känner för ju så aa. Jag har inte så mycket mer att säga om för jag gärna inte tänka på det så lite jag behöver och jag är väldigt rädd för att råka ut får något vad det än är om det inte är något roligt såklart ;)

 

När jag skriver saker man måste göra menar jag äta, sova, duscha, skratta, gråta och många flera saker. Det man bara måste göra för att kunna leva och aa man är ju väldigt van vid det så det är ju inte jobbigt eller något som är jobbigt är att gråta fast det igenterligen inte ska vara det för det är ju normalt och alla gör det någon gång och då menar jag verkligen ALLA. Men ändå skäms man men aa det är ju upp till var och en och man ska ändå känna sig fria att göra det om det skulle behövas. Man kan inte skratta hela tiden det är omöjligt skulle jag villa säga inte för att jag testat men aa det är det bara.

 

Jag hoppas att ni är flera av er som håller med om detta. Livet är som en berg och dal bana ibland går det upp och ibland går det ner. Detta utryck brukar Johanna säga till mig för att jag ska komma på bra tankar och jag vill säga att det verkligen är så. Johanna har många roliga utryck som hon säger hon har något om killar med men jag kommer inte ihåg just nu hur det går men Johanna jag tycker du kan skriva den i en kommentar så aa :D

Ne nu blev det ett långt igen och jag vet inte om ni fattar men aa huvudsaken är att jag själv fattar jag vill bara säga med detta att lev livet och lev med dem du tycker om och inte spelar och gör det du vill och ha drömmar och våga ta steget och göra det du vill men kroppen vågar inte. Jag lovar att du kommer vara glad när du väl gjort det. Tänk på att saker man kan göra hade man inte kunnat göra om det var farligt så vad väntar du på bättre tider eller ;)

 

Stora kramar

Evvis♥

Kan säg att detta blev 862 ord för den som ville veta ;)

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Ett oerhört bra inlägg som fick en att börja fundera. Exempelvis att man kanske inte ska tveka utan bara köra. Leva livet som du sa. Du är duktig på detta. Du borde skriva en bok! :D

2011-01-03 @ 13:22:01
URL: http://mylifethewayitis.blogg.se/



Postat av: johanna

de uttrycket med killar var:

killar är som toaletter, FULLA MED SKIT

& killar är som skoskav, oerhört jobbigt & väldigt irriterande och så gjör dom ju ont! ;)

2011-01-08 @ 10:53:33
URL: http://johaannnaehn.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0