Tisdagen den 11/1

Hej hopp!

Jag vet att bloggen ligger lite efter nu och att det inte blir så mycket bloggande men jag så sjukt mycket att göra. Denna vecka har jag naturkunskaps prov, engelska man ska skriva en bok recension som ett prov. Nästa vecka är det svenska prov och samhällskunskaps prov och sen måste jag börja repetera om matte för vi ska ha prov på hela a boken så aa det är en hel del att göra. Och sedan är det saker runt om man ska hinna med.  :D

Dagen bestod av tidig upp gång sminka sig och klä på sig och sedan iväg till skolan. Sedan var det skola en helt vanlig tråkigt tisdag (har kommit på att tisdagar är riktigt tråkiga). Sedan blev det att ta bussen hem med becka och sedan när vi gick av så stod vi kvar och pratade och helt plötsligt kom nästa buss och då tyckte vi att det var dags att gå in för jag frös också om mina tår. Sedan har jag nu pluggat och ska plugga en liten stund till sedan blir det slappa och lägga sig tidigt.

 

Någon mer än jag som tycker att tiden går fort och att det är skönt men ändå inte? Det är skönt för att skolan närmar sig då närmare slutet och att man inte hinner med riktigt allt man vill (även om det inte blir som det skulle). Det som inte är skönt är att man glömmer massor och att snart så måste man tänka till hela tiden och att man verkligen måste börja med sina framtids planer. Det är ju liksom bara 5 terminer kvar nu och aa sedan så är man fri och måste fortsätta. MEN MED VAD?? Alla i min klass ska typ bli jurister och advokater men själv vet jag inte alls eller jag skulle kunna tänka mig Designer, reseledare i utlandet, starta eget företag (men vad?) och sedan skulle jag kunna tänka mig att jobba på något stort tidigt typ Elle eller Vouge men aa ni ser ju själva att alla är ju väldigt krävande jobb och man måste verkligen kämpa. Men jag tror att om jag skulle väl ha viljan så skulle jag kämpa tills jag går in i väggen ne kanske inte riktigt men aa nästan. Men man känner den dära pressen när man hör vilka krav alla har på sig att det ska bli värsta Advokaterna viseligen kommer nog många lyckas men aa de vet ju vad det är som krävs och det är ju väldigt mycket. Men aa det är ju deras dröm och jag har ju mina ;)

Ne jag ska nu fortsätta tänka kanske först och främst ska börja tänka på sommar jobb, fick ju inget förra sommaren så nu ska jag allt ha ett i år men jag vill ju helst ha jobb som jag tycker är roligt typ sånt med vatten så jag får väl ta och leta och men har hittat ett än så länge sedan har jag väl några på lager.

Vi hörs

evvis♥

 

©


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0