Rörigt jag vet men var tvungen!

Det känns som allt ger en panik genom att bara tänka på det. Jag vet inte varför men det kanske är att det är så mycket som måste göras och så mycket man vill göra hela tiden. Både skola, studenten, mitt egna liv allt! Sen är ju jag sån att jag vill hinna allt och vara över allt och vill ha allt. Det var så skönt att vara typ 10 år då mamma och pappa tog hand om allt och man själv gjorde de läxor man hade och sedan lekte man bara och hade roligt. Men nu ska det göras det, köpas det, ringa dit, åka dit, plugga detta, planera framtid och massor mer. Asså jag vill inte planera hela min framtid liksom jag vill göra det jag känner för och sedan kämpa och göra det jag tycker är roligt. Jag vill inte planera nu att det och det ska jag göra sen kommer det bli så och så och sen går jag i pension och så kan det bli så och så. Ne fy vad tråkigt då vet man ju redan allt som kommer hända på förhand jag vill ha mer spontant och ta vara på alla chanser och möjligheter livet kan bjuda på under tidens gång och jag vill lösa alla hinder när de kommer. Jag vill kunna känna att jag fått ut något positivt med livet! Jag tror mest nu att jag är en förvirrad ny bliven vuxen som är på väg ut i livet och ska stå på egna ben och klippa navelsträngen. Jag antar att det är helt normalt även om det tar emot lite. Jag vill klara mig själv och ha mitt egna liv och fatta mina egna beslut men ändå är det så skit skönt att mamma och pappa sköter allt. Men jag ska ta allt i lugnt tempo och stanna upp och fundera då och då och allt kommer lösa sig om man bara vill det även om allt kan kännas hopplöst ibland. Mamma säger alltid när jag vill något och så, "det löser sig oroa dig inte i onödan". Den rösen hon säger det med får jag jämt i huvudet när jag ska göra nya saker nu för tiden. Tänk vad en röst kan få en lugn! Livet ska bli grymt och det är något jag själv bara kan se till att det blir med stöd förstås från nära och kära så nu ska jag ta tag i allt och gå in med rätt inställning och allt ska bli grymt!

Godnatt
Evve


Kommentarer
Postat av: Angie

Du är söt du evvi! Det kommer ju lösa sig alltid! Du är en duktig häst :) puss:-*

2013-04-10 @ 08:17:26
URL: http://www.gelo.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0