11 december-Det pinsammaste du vet

Det finns nog mycket jag tycker är pinsamt skulle jag väl kunna säga. Men något jag tycker är väldigt pinsamt är typ prutta inför okända eller säga något fel på helt fel ställe och inför helt fel människor. Det finns så många gånger man börjat prata om hel konstiga saker för att man varit så nervös eller inte vetat vad man ska säger eller så har man typ missuppfattat helt vad personen menade. Det är sjukt pinsamt och man vill så ofta bara sjunka genom jorden. Den känslan tror jag många har haft och man vet liksom inte vart man ska ta vägen och kinderna blir bara rödare och rödare och helst av allt skulle man bara vilja springa och gömma sig. Men tyvärr så är det ofta situationer där man inte bara kan springa iväg och gömma sig utan fint och proffsigt måste man ta sig ur situationen. 

 

Jag kommer ihåg en gång på lågstadiet då hela klassen satt samlade i ett helt tyst klassrum och alla läste och jag var så kissnödig att jag skulle behöva springa till toan men jag vågade inte fråga läraren om jag fick gå ut för jag hade lite respekt för läraren antar jag. Och jag höll mig och tiden gick så långsamt och efter ett tag så lägger jag värdens prutt utan att ens känna mig pruttnödig. Det var så sjukt pinsamt jag försökte reagera som alla andra så att ingen skulle fatta att det var jag och jag tror jag lyckades. Det var så pinsamt och i den stunden var jag ju bara tvungen att hålla mig ännu längre för att ingen skulle förstå att det var jag. Jag skämdes upp över öronen! För jag tycker att prutta och rapa inför människor är så sjukt pinsamt och jag gör det aldrig för jag tycker det är ofint och har alltid fått lära mig det. Detta vara bara en av tusen pinsamma saker jag har utsatts för men detta var det första som kom upp. 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0