23 december- Vad har du för jultraditioner?

Juldagen brukar ju klägranen och bara ta det lugnt och på kvällen brukar vi äta skinkmacka och kolla på bingolott men bingolott är inget roligt så det blir nog något annat sen ska mormor sova hos oss så det blir mysigt. När jag var liten åkte vi ganska mycket runt och firade på flera ställen men idag så är jag med min faster och hennes familj, farmor och farfar, mormor, min familj och sen min pappas kusin och hans mamma sen är min kusins kille med också varanat år. Så vi brukar äta hemma gjort julbord på dagen sen äter vi fruktsoppa och kollar kalle anka. Efter det är alla oftast i matkoma så då myser vi bara och senare sen på kvällen öppnar vi julklappar och äter gröt. I år ska vi vara hemma hos oss och det är första gången för mig i livet jag firar jul hemma så det känns lite konstigt men jag tror det kan bli bra. Det är roligt att testa något nytt då mycket annat är samma. Sen på juldagen så brukar vi åka till mormor och äta mat och ta det lugnt och dit kommer även farmor och farfar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0