7 december- Det värsta du vet

Det värsta jag vet av allt är nog krig och sådant men om jag ska säga något annat så är det nog mörker och döden som är värst men fåglar är också något jag verkligen inte gillar. 

Mörker får mig att känna mig ensam och rädd och det känns som det spökar och man hör massor konstiga ljud. Det är sjukt hur mycket man kan inbilla sig själv egentligen och att inte tala om hur man kan skrämma upp sig själv. Jag hatar mörker verkligen om jag är själv jag vill ha kontroll och se. Så på kvällarna när jag lägger mig måste jag ha täcket intryckt mot kroppen och jag måste ligga längst ut på sängen så att ingen kan sätta sig där. Det kvittar hur obekvämt det är jag måste ligga så. När jag var liten och lite än idag vill jag inte lägga mig för jag vet att jag kommer få ligga där helt ensam i rummet. Det roliga är liksom att typ 3 meter ifrån är min mamma och pappa. Fråga mig inte vart allt dessa kommer ifrån men det är grymt läskigt med mörker om man är själv och lite mindre om man är med någon mer. Tänk jag kommer ju få ha tänkt hela lägenheten när jag flyttar hemifrån eller så får jag hitta en underbar kille som kan bo med mig. ;-)

 

Sedan döden tror jag att jag har skrivit om tidigare. Rädslan för det har jag haft också ända sedan jag typ viste vad det var riktigt väl. Tanken på det får mig att bli upp stressad och illa mående jag får helt enkelt panik. Rymden går det inte ens att prata med mig om för det får mig att tänka på det stjärnor går men så fort man pratar om solsystem och allt sånt ursch! I skolan var lektionerna om rymden hemska jag fick sitta typ och hålla för öronen och göra så gott jag kunde för det är hemskt. Högstadiet var man ju tvungen att lära sig saker men på gymnasiet så hade vi aldrig något prov direkt på rymden och miljökatastrofer och så utan vi fick göra en inlämning så då gjorde jag om något som precis hade med det att göra och inget som fått mig att tänka på döden. Sen dagen då jorden skulle gå under eller alla det dagar idioter kommer på har jag panik! Idag har jag mina knep för att tänka på annat när det kommer upp och på tv:n byter jag kanal. Jag tror detta kommer vara med mig länge eller detta låter nu säker töntigt men jag tror inte jag kommer kunna släppa detta förens jag accepterar döden. 

 

Sen fåglar de är så äckliga med deras skitiga fjädrar och klona som ursch ryser bara av att tänka på det. Och deras ögon ser så arga ut och hemska!!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0