9 december- 5 saker inte så många vet om mig

  • Det finns många gånger som jag tycker synd om människor som jag inte ens känner. ex. om jag ser någon sitta och äta själv på ett cafe tycker jag synd om den utan andledning och jag får typ en klump i magen. 
 
  • Jag tycker det är jätte roligt att läsa om kroppen, lära mig om olika sjudomar, hur man lägger om förband och hur man hjälper människor i olika situationer. Detta är saker jag har så lätt att lära mig och allt jag kan är saker jag lärt mig själv eller genom att lyssnat på andra. Jag kan nog ganska mycket mer än många andra ungdomar i min ålder (om man då inte gått typ omvårdnade elr något annat liknande). Så ni kan bara tänka er vem som satt med stora öron och var med hela tiden på livräddarutbildningen. 
 
  • Jag är extremt rädd för att såra andra och skulle jag säga något dumt eller göra något har jag dåligt samvete för det lång tid efter utan att man nog kan märka det på mig för jag är väldigt bra på att stänga inne känslor. 
 
  • För att jag verkligen ska kunna öppna mig och visa känsorl måste jag känna mig riktigt trygg. För jag har väldigt svårt för att prata om riktiga känslor med vem som helst. Och gråta är något jag har svårt att göra inför alla även familj och vänner. Fråga mig dock inte varför för det vet jag inte men jag tror det kan vara för att jag inte vill att människor ska se mig som sorgsen utan den glada men jag vet inte. Det är så bara!
 
  • Jag är extremt nyfiken av mig och känner jag mig trygg så kan jag fråga vem som helst nästan vad som helst. (detta är något som är så typiskt från min pappas sida. Alla är så nyfikna och frågar om allt även om det är helt ointressant egentligen. Dock är inte jag den värsta utan jag är en av de som ligger längst ifrån värst så). Dock tror inte jag så många tror jag är sådan då jag ofta kan verka blyg men väntar man ett tag bara så kommer nog nyfikenheten ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0