Det var ett tag sedan

och mycket har jag hunnit med även om det mest har blivit pluggande. I helgen har jag gjort massor i fredags var jag först på stan med mamma och mormor och fixade lite sedan så sydde jag en rödluvan cape och så. Senare på kvällen kom Linn och Martin och hämtade mig och vi for till Jönköping för att fira min kusin och hennes man för att de har gift sig. Det var andra gången jag firade dem men denna gången var det vänner till dem så det var roligt. Mitt i natten for jag vidare till Anna där även Johanna och Erica var så där sov jag. Sen på lördagen åkte vi till Smögenhavsbad och gick på spa och jag gjorde en 90 minuters hel kroppsmassage med heta stenar. Det var grymt skönt måste jag säga den fick en att bli väldigt avslappnad vilket jag tyckte var skönt och behövligt. Sen på kvällen åt vi trerätters och drack även ett gott rosé vin som tydligen var ekologiskt och väldigt ovanligt så det var roligt. Sen på kvällen somnade jag direkt antar att jag var väldigt trött! Sen igår söndag for vi hem och när jag kom hem satte jag mig i soffan lite och sedan ner till stan för att kolla vem som blev Skövdes lucia och sen var jag snäll mot mamma och sen somnade jag. Jag kan säga att idag är jag väldigt trött och hes men det var det värt. Har jag inte gjort så många knop idag jag har mest pluggat och strosat runt här hemma. Har väl inte haft orken riktigt men det är skönt med såna här dagar ibland. Ikväll ska jag mysa i soffan framför tv:n. 

 

Måste även säga att jag tycker det är så sjukt mysigt nu när det är lite mörkt och advents ljusstaken står på bordet och allt är så mysigt och julkalendern går på tv:n. Nu väntar jag bara på att mina jul känslor ska komma och att det ska bli julafton. Men det kommer nog snart. Sen julafton ska vi fira hemma hos oss och det har jag aldrig gjort har alltid åkt iväg och det känns lite konstigt men ändå spännande att testa något nytt.

 

Så barnslig som jag är kommer jag följa julkalendern men det är ett måste för mig och jag tycker det är så mysigt att titta på. Året verkar bli väldigt bra känns det som. Mina favoriter genom åren är nog "när karusellen sover", "Tjuvarnas jul", "Pelle svanslös", Dieselråttor och sjömansmöss" och många flera jag gillar nästan alla förutom någon som var om super hjältar och sen någon gång var det dockor det var kasst. 

 

 

Ha det bra

evve

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0