första på listan

1 december- Vad gör du just nu i livet?:

Just nu håller jag på med en distansutbildning på högskolan i Skövde då jag läser till folkhälsovetare eller hälsocoach. Programmet heter hälsocoach men jag blir examinerad folkhälsovetare när jag är klar där av skrev jag två namn. För utom detta så håller jag på en hel del med Billingenssimklubb då jag har ett en hel del ansvar med deras simskola och även en teknikskolegrupp. Så det tar en hel del tid men jag tycker det är roligt och mycket lärorikt att jobba med barn och även föräldrakontakt. Jag har genom åren lärt mig så sjukt mycket om att kommunicera och sånt. Sen håller jag även på att utbilda mig till simlärarinstruktör som jag kommer vara klar med i januari. Sen står jag som vikarie på dagis och förskolor med. Så jag har lite att göra kan man säga och jag är en sån person som jämt vill ha många bollar i luften och alltid hålla på med något. 

2 december- Framtida jobb:

Jag tror just nu låter jag som en vilsen tonåring men jag känner att jag allt mer får klartecken vad jag vill göra. Jag vill jobba med människor, sjuka människor och mer på insidan av människor. Jag vill förbättra människors hälsa. Min plan är att fortsätta med hälsocoach samtidigt som jag läser till sjuksköterska. Jag har tänkt testa och läsa två program om det går för att bli klar snabbare. Sen är det bara 1 år jag kommer att läsa dubbelt så jag tror det kommer gå det jobbigaste blir nog för mig och läsa massor samtidigt men sen ser jag det som gymnasiet då läste man 5 kurser minst samtidigt och om jag läser bubbla på högskolan kommer jag läsa max 3 åt gången. Så det kan nog gå. Men först ska jag bara kolla med SYV om det går att göra som jag vill och testa och se om jag själv klara av det.

Tanken med dessa utbildningar är sedan att jag ska jobba på något sätt med människors hälsa jag känner just nu att mitt intresse ligger mest hos personer med fetma och övervikt men jag tycker även det är intressant med olika sjukdoms fall så jag får se. Jag har alltid på något sätt velat bli sjuksköterska men jag är ju som jag är med att jag inte vill bli som någon annan och i detta fallet som min mamma. Men ju mer åren har gått så känner jag att jag ska gå efter det jag vill göra och inte göra något bara för att. Sen läser jag dessa två ihop skulle jag kunna öppna eget med lättare om jag vill. Så vi får se vad det blir av mig men jag tror i alla fall något!


3 december- 5 saker du är beroende av:


- Tuggummi

- Min mobil

- Min dator

- Min familj

- Mina vänner

 

4 december- 5 saker du tycker är mysigt med jul:


- Stor del av släkten är ihop

- Alla ljus

- Det är mysigt att baka massor julgodis och julbakverk

- Julmusik

- Snö och nu hoppas jag verkligen det kommer vara snö på julafton!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0