Fantasi

Hej!

Just nu ligger jag i min nybäddade säng som jag precis har bäddat rent. Fins det något skönare än det? Datorn har jag i knät och mobilen i handen snacka om att man är teknik beroende. Idag har jag haft en lite halv ovärd skoldag som alla torsdagar är. Både Anna och becka har läst min novell nu och båda har skrattat och känt igen varenda karaktär. Båda har undrat var jag får min sjuka fantasi ifrån och de kunde genom den fatta vilken fantasi jag har. Jag kan nog erkänna att jag har en ganska störd men rolig fantasi och på en normal nivåer och om jag väl har börjat fantisera kan det ta tid innan jag kan stoppa det och jag talar gärna högt om min fantasi. Dock blir det väl för det mesta becka och Anna som får ta del av den för det kan vara väldigt galet ibland. Nu tror ni säker jag är helt störd och ni tolkar säkert detta på ett sätt som är helt fel. Jag gillar att göra människor glada där av kanske jag fått min fantasi. Jag tror det är bra för en själv att fantisera lite dock när fantasierna blir för stora typ när man fantiserar om sitt framtida liv så kan det lätt spåra ut och gå långt ut över ens egna kapacitet. Folk brukar ofta få stoppa mig då för jag kan fantisera iväg en bra bit där. Typ hur hela min jobb karriär skulle bli det är nog något jag många gånger har byggt upp. En fantasi jag har som alltid finns i bakhuvudet om en framtida karriär är: 

Jag ska utbilda mig till konditor/bagare och sedan läsa lite egenföretags kurser. Söka olika jobb inom branschen som kan ge mig erfarenheter detta ska ske både i Sverige och utomlands. Jag vill få så breda kunskaper det bara går. Efter att ha jobbat runt på olika ställen ska jag bo sätta mig i en stad där jag trivs och som jag tror att ett eget företag skulle gå bra. I den staden jag hamnar i ska jag öppna mitt eget café. Jag ska börja med ett litet café där du kan både fika där och köpa med. Jag har grymt kaffe och många olika sorter och smaker. Jag ska ha bakverk som är anpassade för allergiker så att alla kan fika på fiket oavsett om du är gluten, ägg, laktos eller nöt allergiker. (dock hur jag ska lyckas med att hålla i sär allt är en olöst gåta). Jag ska marknads föra cafét och medans pengarna rullar in ska jag utöka cafét till ett lite större till ett lagom stort inte för stort och inte för litet. Sedan när det är stort i Sverige ska jag locka tursiter och få mitt café att bli världs känt. Ett café som alla talar om runt om. Detta ska vara ett café som bara ska finnas i denna staden och ägas av mig. Detta ska inte startas i andra städer eller länder utan det ska vara unikt och bara finnas där. 

Liksom hur sjukt långsökt låter inte denna ide elr? Jag kan säga att jag har hur många idéer som helst. Detta är liksom inte något som sker på 5 år utan det är minst 10 liksom och sedan där i mellan ska man skaffa familj som man ska ge massor kärlek till och ge dem en grym uppväxt. Jag tror att många av mina fantasier kommer förbli fantasier men någon ska gå u uppfyllese i lite mer normal form. För något som jag tycker är viktigt som tar stor del av livet är att få en underbar familj med max 2 barn i som man kan ge kärlek och en grym uppväxt. För det är trotts allt dem som ska föra mina gener vidare när jag dör för man vill ju inte försvinna helt liksom. 

 

Jag hoppas nu att ingen snor min idé utan vågar vara stark och göra det man själv vill. Det tar faktiskt emot lite men jag valde ändå att skriva om en men dock inte så detaljerad som den är i mitt huvudet. Jag tror även om någon skulle ta min idé skulle de inte få den att lyckas som min gör ;D haha vad bitchig jag lät där! Men jag tror ni fattar.

 

Ne nu ska jag sov gott folk

 

GODNATT

evve♥

 


Kommentarer
Postat av: Angie

Ååååh Evve du är så jäkla rolig! Du kommer nå till din dröm bara du vill!

2013-02-21 @ 23:52:24
URL: http://www.gelo.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0