Måndag 7 April

Hej på er!
 
Det var ett tag sedan jag bloggade nu och jag kan väl säga att jag inte riktigt hunnit tänka på bloggen ens. Helgen har gått i ett och har knappt varit hemma. I fredags så pluggade jag på dagen och på kvällen åkte jag mot Göteborg och Max. På lördagen så mötte vi upp Linn och Martin och åt smörgåstårta och fixade inför gästerna. Sedna på kvällen blev det inflyttningsfest hos då Linn och Martin. Sen på Söndagen fick jag ta första bästa tåg till Skövde för att min simklubb anordnade en lite större tävling och jag kände väl att jag behövde visa mig där lite. Sen efter det kom Anna till mig och vi åt pappas hemma lagade pull prok och hem bakta pita bröd. Sen fick vi ett spontant ryck och bokade bio så vi var senare på kvällen på filmen "Noah" och det var faktiskt bra dock lite seg i mitten men ändå bra. Dock kändes det sådär att grunden var lite kristet men det märktes inte jätte mycket i filmen som tur var. Jag är ju inte så religiös av mig om man säger så även fast jag är döpt och konfirmerad. Jag tror liksom inte på någon gud eller vad man nu tror på och allt runt för det låter bara som en påhittad historia för att lura med sig människor. 
 
Idag har jag varit i skolan hela dagen och haft seminarium. Seminariumet gick ut på att man skulle sätta sig in i rollen som hälsocoach och sedan även testa på rollen som klient. Det var väldigt mycket fokus på hur man kan fråga och även positiv kritik. Måste även säga att läraren var grym hon gav jätte bra feedback och väldigt konkret feedback. Jag har varit lite rädd för denna lärare innan för hon har verkat så bestämd men där kan vi snacka om förutfattade meningar för hon var så snäll och bra på att förklara och lugn och stöttande. Hon är verkligen en grym lärare. Det var även intressant att få testa på vårat yrke också. 
 
Resten av dagen tänkte jag försöka fixa lite inför avslutningen för en av mina grupper på Torsdag som jag inte kan delta på för att jag ska ta emot mitt stipendium. Så jag ska fixa så min in hoppare inte behöver göra det. Sen ska jag nog bara ta det lugnt för en gång skull. 
 
Ni får ha det så bra
evve
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0