3 december- 4 pinsamheter om mig själv

  • Det är väldigt ofta jag pratar först och tänker sen. Vilket gör att det ibland eller väldigt ofta kommer ut lite fel eller konstiga saker. Så jag vet inte hur ofta jag gör bort mig eller skämmer ut mig för att min jag pratar utan att tänka. 


  • Min fågelfobi gör mer och mer att jag skämmer ut mig inför folk på stan eller vänner eller familj. Detta för att det kommer en fågel och jag måste hitta snabbaste vägen ifrån fågeln. Detta innebär ibland att jag knuffar folk ur vägen eller gör roliga rörelser och ljud för att antingen skräma bort fågeln eller för att jag blir så rädd. Det värst är nästan när jag går med mamma för jag jag ett konstigt ljud blir hon rädd med och skriker och då blir hon inte så glad när hon fattar att det var en fågel som gjorde allt. 


  • En gång på lågstadiet när vi hade lässtund. Hela klassen satt helt tysta och läste till och med läraren. Min mage mådde just då inte så bra men jag vågade inte säga till att jag behövde gå på toa. Så jag gjorde mitt bästa för att hålla ut sista tiden men... just då gick det inte längre och jag hör och känner hur jag släpper världens prutt (har aldrig efter eller före varit med om någon så högljud). Den lät hur mycket som helst och alla reagerade och jag försökte spela oskyldig och reagera likadant som alla andra för att ingen skulle märka att det var jag. Och jag tror faktiskt jag lyckades. 


  • Min mamma och pappa brukar alltid kalla mig för fort & fel. Detta för att jag ofta gör saker väldigt fort och så blir det alltid fel. Ex. jag ska sträcka mig efter en sak och utan att tänka sträcker jag mig efter saken men vad jag då missade på vägen var att det stod en kanna med vatten där. Som jag sedan påvägen tillbaka drar ner i golvet. Detta är så skräll mig! Oftast väldigt pinsamt så när jag äter hos andra får jag tänka tusen gånger om för att jag inte ska göra bort mig med detta. Men jag måste faktiskt erkänna att jag har skärpt mig mer och mer och blivt bättre och bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0