5 december- Vänner

En vän för mig är en person som är snäll, omtänksam och trygg. Tygg både med sig själv och med mig. Det ska vara en person man känner att man kan umgås med i alla lägen och blir omtyckt för den man är. Man ska inte hela tiden behöva hålla en konversation utan det ska kännas natruligt att få "pinsamtysnad". 
Det ska vara en person man vet alltid finns där för en själv och att den energi jag ger ska jag få tillbaka. 
Det värsta jag vet är personer som bara suger energi från en och ger inget tillbaka!
 
För mig är det inte viktigt att har 1000 vänner och kontakter här och där. Utan det viktiga för mig är att ha några nära som jag vet finns där. Jag skiter i hur mina vänner ser ut, det är hur de är som är det viktigaste! 
 
Genom åren har man stött på vänner som betyder jättemycket för en men även vänner som kommit och gått. Det har varit vänner man trott skulle stanna resten av livet men så blev det inte alltid. Men jag har även vänner jag vet finns kvar och vi kommer hålla god kontakt även om vi har olika mål i livet och drömmar. 
 
Jag måste bara berätta detta för det fick mitt hjärta att smälta och jag blev så glad över att höra det och det kom så ovänta (vill inte låta som en tjej på svävande moln utan mer ett exempel på vad som får mig att bli glad). Det var en dag som jag och Max pratade om vänner och jag kom in på att jag har nog ingen bästa vän utan några nära vänner. Och då säger Max "men jag då, är inte vi bästa vänner?". Och efter att jag tänkte efter lite så skulle jag faktiskt säga att Max är min bästa vän och pojkvän. Han accepterar att jag är den jag är och tycker om mig för det och jag kan prata med allt med han och jag trivs så sjukt bra med han. Han uppfyller alla kriterier jag har för en bästa vän. Han känner mig på sätt som ingen annan gör. 
Men jag ska inte glömma alla mina andra underbara kompisar som alltid finns där och är bäst. Jag tänker inte nämna några namn för jag tror ni själva vet ganska säkert vilka ni är. Jag vet inte vad jag vore utan er! Skulle jag inte ha mina vänner eller min familj vet jag inte hur jag skulle kunna klara av att leva livet. 
 
En sak jag har lärt mig i livet är att man märker väl vilka som är ens vänner och inte! Det dåliga är bara att det ofta kan ta tid att märka. Men ju äldre man blir desto mer har man lärt sig om vad som är vänner som passar mig och inte passar mig. Det låter hemskt men så är det och alla kan inte vara kompisar med alla för vi alla är så olika. 
 
 
"Vänner är som stjärnor. Du ser dem inte alltid men du vet ändå att de finns där."
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0