Onsdag/Torsdag

Hejsan!
 
Det är helt sjukt på dagarna är jag så trött att det knappt går att hålla sig vaken men på kvällarna blir jag helt klar vaken. Då tänker ni säkert det är väl för att du sover långt in på dagen men det spelar ingen roll om jag går upp 8 eller 11. Alltid lika pigg på kvällen framför allt när man är själv. Är jag hos Max är det precis som att då kan jag slappna av och känna mig trygg (han är som min hjälte som försvara mig) och då blir jag somnar mer normala tider på kvällen. Sen tror jag att jag sover nog för många timmar per natt men av erfarenhet är det bättre för mig att sova en timme längre på morgonen om jag då förstås inte har något planerat. För jag känner mig så väl att annars kommer jag vara så trött och helt borta kring lunch. Ska jag vara ärlig tror jag att jag sover ikapp allt jag missade i sovtid från när jag var liten. För när jag var mindre så hade  jag jättesvårt att sova när som helst på dygnet. Jag var hela tiden rädd för att missa viktiga timmar av dygnet och jag tänkte hela tiden "ju mer jag sover desto mindre vaken tid får jag leva". Sedan hade jag även hört från forskare att man sover bort typ 1/3 del av livet vilket skrämde mig ännu mera. Jag hade lite dödsångest när jag var liten och har väl än men mer kontrollerat idag.
Man hittar orken till att göra så mycket tråkigt på kvällarna och helt plöstligt är klockan efter 12. Några fler som känner igen sig?
Just nu har jag stängt av ett spel som min kille lurat in mig på.... Och lyssnar på julmusik och försöker förbereda mig på att lägga mig.
 
Imorgon eller idag lättare sagt ska jag posta massor kuvert med diplom i och sedan ska jag hitta en liten burk som jag kan lägga pepparkakor i. Men även hitta 2 vetenskapliga artiklar till mitt PM så jag får den klar snart. Just nu har jag kort inledningen och liten del av resultatet så har väl typ 3 sidor kvar att skriva och lite formalia och layout att fixa. Så det ska jag fixa med så jag kan lägga undan det i helgen och bara umgås med Max och så. 
 
Ne nu ska jag nog försöka sova.
 
Godnatt
 
 
Jag och den bästa som finns! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0