Dagbok

Tänk de där söta böckerna med lås man hade när man var lite och alla nycklar funkade i alla lås men eftersom man var lite och lätt lurad trodde man ju på att låset och nyckeln var unika. Man skrev om dagen, om man var sur på någon, om det var någon man var kär i, man kunde bara rita en bild och få ut alla känslor. Det var väldigt bra tycker jag. Jag minns att jag hade min eller mina dagböcker gömda i garderoben. Jag hade en positiv och en för negativa saker och jag minns hur grymt det var. Det funkade verkligen var man arg kunde man skriva där i och så försvann den hemska känslan av arghet. Jag tror många skulle behöva en sådan bok för det är alldelse för många som är bra på att ta ut sin ilska på andra eller låta sina känslor eller olika saker över andra. Ibladn skulle man bara vilja be att hitta en vrå och klaga/skrika där. Men samtidigt hur gör man det på ett bra sätt utan att personen tar illa upp. Jag hade nog aldrig klarat det för det är det värsta jag vet att göra någon illa eller vara osams eller att andra är osams. 
 
Tillbaka till det här med dagboken. Jag tror många än idag i alla åldrar skulle må bra av att ha en sådan bok. Jag ska erkänna att jag själv den senaste tiden har funderat på att köpa en söt fin bok. Jag vill ha en röd i tyg med ett stort hjärta på med ett guldigt lås. I den ska jag skriva percis vad jag känner för och det ska få vara hur privat som helst. Och den ska bara vara för mig ingen annan ska få ta del av den så länge jag är i livet. Nu tänker nog flera men du säger ju att din blogg är din dagbok och ja det är det. Men jag känner inte att jag kan skriva exakt vad som helst här. I en webbdagbok måste man anpassa sig så mycket och man måste göra tydligt vad som är privat och inte och det är svårt ibland. Så tänk vad skönt att bara få skriva av sig så nu ska jag gå på jakt efter min röda bok. Låter nästan som ordning och reda borde ha denna jag söker. 
 
Tips! Köp en personlig dagbok och skriva allt du tänker på men tänk på att en negativ sak så måste du skriva en positiv sak med för det mår du bättre av. Tro mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0