Just nu är allt roligare än det jag borde göra

Försöker få något plugg gjort men det går inte! Vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska få in allt. Sen känns det som jag kan väldigt mycket men en del är jag osäker än på. Tentan är på onsdag så har några dagar till på mig men får panik när jag inte hittar motivationen.... För jag har en omtenta med på torsdag som jag har panik över, ännu mer när det är en tenta jag verkligen trodde jag skulle klara men som jag var 5p ifrån på! Jag hade pluggat så mycket och kunde allt. Tror aldrig jag har pluggat så mycket till en tenta. Men men det är bara bita i det sura äpplet och köra. 
 
Jag har en sak som stör mig något fruktansvärt! Personer som beter sig som EKON! med detta menar jag människor som inte är sig själva eller vågar stå för sin åsikt och vill låta bra. Men i själva verket så är det enda som kommer ut från personens mun exakt det en annan person sa för två minuter sedan, exakt det personen sa. Ena stunden kan personen säga en sak men efter 5 minuter hålla med om raka motsattsen till det personen höll med om innan. Det går inte umgås med dessa personer! Det värsta är när man ser hur det skiner igenom och att andra stör sig med samt att personen inte ser eller fattar själv. Man kan ju liksom inte bara säga "öö du kan du börja säga vad du själv tycker och tänker istället för att upprepa allt som andra säger?". Detta är så störande för mig som säger det jag tycker och vågar ha fel, jag vågar säga det som ingen annan tycker och jag vågar ha min egna åsikt. Jag kan även läsa av när jag inte ska säga något för att det blir bara upprepning. Jag känner till en person som är såhär, det värsta är att personen vill tro att hen vet allt om alla och tror att alla tycker om hen och säger helt fel saker som förstör för hen själv. Hur förmedlar man detta bra till en person?, för det är hemskt att se på hur fler och fler unviker att vara med hen för detta beteende och hur en själv känner att man inte lägnre orkar med att höra det. Inerst inne är personen en bra person men detta är något beteende som inte är bra för en person vilket förstör mycket för personen själv....
Antar att detta är något bara en av få saker man behöver tas med i livet. Men just nu tar detta för mycket energi från mig att störa mig på det. Men nu har jag fått dela detta med några fler och känner att jag kanske kan släppa det lite för idag och i helgen.
 
I helgen ska jag plugga massor och ta det lugnt och försöka komma igång med träningen igen. 
 
Ha en bra helg!
evve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0